میهن صنعت :

جلساتی برای کاهش خصومت بین گوگل و اپل

میهن صنعت : مدیرعامل گوگل در مصاحبه‌ای از بهبود روابط این شرکت با اپل در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اریک اشمیث تایید کرده که برای بهبود روابط دو شرکت،  وی و مدیر عامل اپل جلسات متعددی را برگزار  و در مورد موضوعات گوناگونی نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

اپل و گوگل که تا چند سال قبل روابط بسیار خوبی داشتند، به علت رقابت در عرصه‌های گوناگون مانند گوشی‌های همراه به دشمنان یکدیگر تبدیل شده بودند و حال اشمیث امیدوار است مذاکرات فشرده دو شرکت به حل شدن اختلافات آنها بینجامد.

اشمیث گفته که در برخی از این جلسات هم نیکش آئورا مدیر امور تجاری گوگل حضور یافته است. اختلافات دو طرف به خصوص پس از عرضه سیستم عامل اندروید از سوی گوگل تشدید شد. این سیستم عامل به رقیبی جدی برای سیستم عامل iOS اپل مبدل شده و کار بدانجا رسید که اشمیث در مصاحبه ای در اکتبر سال 2012 رقابت این دو سیستم عامل را رقابتی تعیین کننده برای صنعت توصیف کرد.

اشمیث قبل از تشدید خصومت‌ها میان گوگل و اپل در هیات مدیره شرکت اپل عضویت داشت، اما پس از عرضه سیستم عامل کروم گوگل در سال 2009 این سمت را ترک کرد. رقابت دو طرف در سه سال اخیر در مواردی به مسدود کردن خدمات طرف مقابل یا حتی طراحی خدمات رقیب نیز انجامیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21534
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه