میهن صنعت :

جلوی واردات خودرو را می گیریم!

میهن صنعت : یک نماینده مجلس اعلام کرد: جلوی واردات خودرو را خواهیم گرفت و یقینا در تحقیق و تفحص متخلفان مشخص و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، نادر قاضی‌پور در ادامه خاطرنشان ساخت: واقعیت این است که در این بین همه مقصر هستند؛ بحث خودرو موضوعی حاکمیتی است و واگذاری شرکت‌های دولتی در حوزه خودروسازی باعث مشکلاتی شده است. این مشکل گستره‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت تا خودروسازان را دربر گرفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، افزود: زمانیکه مواد اولیه قطعه سازی گران شد و خودروهای تولیدی در وقت تعیین شده واگذار نشد، دولت باید وارد عمل می‌شد؛ همچنین در زمانیکه خودروسازان نیاز داشتند تزریق مالی شوند، دولت می‌بایست پیش قدم می‌شد.

قاضی‌پور تصریح کرد: مردم بدلیل عدم مدیریت صحیح نهادهای خودروسازی باید هزینه‌ها را پرداخت کنند؛ خودروسازان بایستی خودروسازی کنند و اینکه بانک دار باشند؛ در حالیکه هر گروه خودروسازی بالای یکصد شرکت زیرمجموعه و دارای هزینه‌های زائدی است.

وی گفت: زمانیکه خودروسازان نیازمند ارز هستند بانک مرکزی باید پرداخت کند و ما نیز در مجلس تابع آن هستیم؛ در عوض خودروسازان مبالغ خود را در بانک‌های ایرانی تزریق کنند.

قاضی‌پور در ادامه خاطرنشان ساخت: این قیمت‌ها یک شبه افزایش نیافته است؛ هزاران خودرو در پارکینگ‌ها در نوبت فروش هستند؛ شورای رقابت نیز رای داده است که انحصاری بودن خودرو باز شود و فردا بر روی قیمت گذاری‌ها رای خواهد داد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: شورای رقابت نهادی فراقوه‌ای است و از هر سه قوه اعضایی دارد؛ مجلس نیز اجازه نخواهد داد خودروسازی ایران تعطیل شود و جلوی واردات خودرو را خواهیم گرفت و یقینا در تحقیق و تفحص، متخلفان مشخص و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13997
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه