میهن صنعت:

جمع‌بندی طرح تحقیق‌وتفحص از بنزین وارداتی تا ۲ روز آینده

میهن صنعت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت در مورد بنزین وارداتی تا دو روز آینده جمع‌بندی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از تسنیم، جمع‌بندی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بنزین وارداتی یورو4، سه شنبه (18 آذرماه) در کمیسیون انرژی مجلس انجام می‌شود.

طبق آنچه که در متن طرح تحقیق و تفحص از بنزین وارداتی آمده است، براساس اسناد موجود، وزارت نفت در رسانه ها اعلام کرده است با واردات بنزین یورو4 و همچنین توزیع آن در تهران و کلانشهرها، هوای این شهرها پاک شده است. لیکن طبق بررسی‌های اولیه، بنزین وارداتی نه تنها از استاندارد یورو 4 برخوردار نیست، بلکه در برخی موارد از موادی ترکیب و تشکیل شده است که سال‌هاست اجازه توزیع آن در هیچ کشوری داده نمی‌شود.

همچنین در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس در روز مورد نظر، بررسی لایحه یک شوری اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با حضور کارشناسان و مسئوللان وزارتخانه‌های نفت‌، نیرو، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد یافت.

  این لایحه عمدتاً مربوط است به احکام تحکمی و بازدارنده درباره آلایندگی خودورها، موتورسیکلت ها، واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، مسکونی، تجاری و خدماتی. همچنین در این لایحه احکامی برای مقابله پرتوهای یونساز –امواج ناشی از واحدهای انرژی هسته ای مانند نیروگاههای اتمی- آتش زدن زباله های صنعتی و بیمارستانی آمده است.

جرائم در نظر گرفته شده برای آلایندکنندگان عمدتاً مالی و برای دستگاه های مختلف متفاوت است. البته در برخی موارد مانند انتشار امواج یونساز، حبس نیز در نظر گرفته شده است.

البته تعیین حد مجاز و مدت زمانی که واحدها باید خود را به استاندارهای تعیین شده برسانند، بعد از تصویب در هیئت دولت، طی یک آئین نامه اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=63681
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه