«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش بیش از یک درصدی قیمت نفت با رشد فعالیت های تولیدی چین

بهای نفت در روز دوشنبه به دلیل افزایش فعالیت های تولیدی کارخانه های چین و در نتیجه رشد تقاضای سوخت در کنار احتمال کاهش تولیدات اوپک پلاس جهش بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دلیل افزایش فعالیت های تولیدی کارخانه های چین و در نتیجه  رشد تقاضای سوخت در کنار احتمال کاهش تولیدات اوپک پلاس، جهش بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

شاخص نفت برنت 76 سنت معادل 1.3 درصد افزایش داشته و به 61 دلار 25 سنت در هر بشکه رسید ونفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 91 سنت معادل 1.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 56 دلار 8 سنت معامله شد.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای در روز جمعه به ترتیب 4.4 و 5.1 درصد پایین تر بودندکه از عوامل آن می توان به تشدید نگرانی های در خصوص پایان مذاکرات تجاری دو کشور چین و آمریکا برای حل تنش ها اشاره کرد که حمایت آمریکا از معترضین هنگ کنگ در واقع اختلالی بر سر راه این مذاکرات تلقی می شود.

دو شاخص نفت به دنبال گزارشی مبنی بر افزایش فعالیت های کارخانه چین در نوامبر و برای نخستین بار طی 7 ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای سوخت جهش پیدا کرد.علاوه براین، قیمت نفت پس از اظهارات وزیر نفت عراق تقویت شد. وی اعلام کرد که احتمال کاهش تولیدات اوپک به میزان 400 هزار بشکه در روز وجود دارد.

پیش بینی می شود که اوپک و متحدانش طی نشست هفته جاری توافق کاهش عرضه نفت به بازار را تا جون 2020 تمدید کنند. براساس گزارشات منتشر شده، تولیدات نفت آنگولا در نوامبر کاهش داشته  و تولیدات عربستان سعودی نیز پیش از عرضه عمومی سهام  آرامکو  به منظور تقویت بازار افت داشته است.

تولیدات نفت آمریکا علیرغم تلاش های اوپک پلاس برای تقویت بازار افزایش داشته و در سپتامبر به رکورد 12.46 میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188981
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه