«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش بیش از یک دلاری قیمت نفت به دلیل یخ زدگی در آمریکا

بهای نفت در روز سه شنبه به دلیل خوش بینی به روند واکسیناسیون کووید-19 و همچنین کاهش تولیدات آمریکا در پی تعطیلی تاسیسات تگزاس در اثر سرمای شدید بیش از یک دلار جهش کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دلیل خوش بینی به روند واکسیناسیون کووید-19 و همچنین کاهش تولیدات آمریکا در پی تعطیلی تاسیسات تگزاس در اثر سرمای شدید بیش از یک دلار جهش کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش یک دلار و 10 سنت معادل 1.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 34 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 92 سنت معادل 1.5 درصد رشد داشته و به 62 دلار 62 سنت در هر بشکه رسید. هر دوشا خص نفت در روز سه شنبه افزایش بیش از 2 درصدی را تجربه کرد.

حداقل دو هفته زمان لازم است تا تولیدکنندگان نفت شیل جنوب آمریکا بتوانند به عرضه حدود دو میلیون بشکه نفت در روز برسند.یخ زدگی خطوط لوله و همچنین قطعی برق می توانند احیای تولیدات نفت را به تعویق بیندازد. گلدمن ساچز پیش بینی خود را برای قیمت نفت برنت را در سه ماهه دوم و سوم سال 2021 تا 10 دلار افزایش داد.

بانک وال استریت پیش بینی می کند که قیمت نفت برنت در سه ماهه دوم سال جاری  به 75 دلار برسد در حالی که پیش از این اعلام کرده بود به 60 دلار خواهد رسید. این بانک تصور می کند که قیمت نفت در سه ماهه چهارم سال جاری به 75 دلار برسد.

اخبار خوبی از واکسن فایرز منجر شده تا سرمایه گذاران به بهبود تقاضای نفت در بازار خوش بین شوند و انگلیس پایان این پاندمی را در آینده ای نزدیک می بینید. شمار مبتلایان و افراد بستری شده در بیمارستان روند نزولی دارد.

براساس گزارش منتشر شده، ذخایر نفت و گاز این کشور در هفته اخیر کاهش داشته که بر روند افزایشی قیمت نفت نیز تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208062
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه