«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش حدود سه درصدی قیمت نفت در پی اظهارات وزیر انرژی عربستان

بهای نفت به دنبال اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی بر این که اوپک و متحدانش باید توافق جاری مربوط به کاهش تولید نفت را تمدید کنند، نزدیک به سه درصد جهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی بر این که اوپک و متحدانش باید توافق جاری مربوط به کاهش تولید نفت را تمدید کنند، نزدیک به سه درصد جهش پیدا کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 1.62 دلار معادل 2.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 29 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار 40 سنت معادل 2.7 درصد رشد داشته و به 53 دلار 99 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت در چهارشنبه گذشته رکوردکمترین میزان خود از ژانویه را شکستند و نفت برنت افت 2 درصدی را در هفته گذشته ثبت کرد و در حالی که دبلیو تی ای به رشد هفتگی یک درصدی دست یافت.

وزیر انرژی عربستان سعودی در جریان کنفرانس روسیه عنوان کرد:«اوپک و متحدانش باید به توافق خود در خصوص محدودیت عرضه به بازار نفت ادامه دهند.»

وی افزود، اعضای اوپک به توافق برای تمدید سطوح فعلی تولید نفت نزدیک شدند و اما مذاکرات بیشتری با اعضای غیر اوپک تا پایان ماه نیاز است.

علاوه براین، تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا عرضه نفت به بازار را با محدودیت بیشتری مواجه کرده است و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا در روز پنجشنبه سخت و علنی تر شد.

براساس گزارش شرکت بیکر هیوز، شمار دکل های حفاری آمریکا در هفته گذشته 11 عدد کاهش داشته و به کمترین میزان خود از آوریل 2018 رسیده و هم اکنون برابر با 789 واحد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177816
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه