«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش قیمت نفت به دنبال اظهارات رییس فدرال رزرو

بهای نفت پس از آن که رییس فدرال رزرو اعلام کرد: بانک مرکزی به منظور توسعه اقتصادی و خروج از شرایط جنگ تجاری "درحدمناسب" عمل خواهد کرد، افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت پس از آن که رییس فدرال رزرو اعلام کرد: بانک مرکزی به منظور توسعه  اقتصادی و خروج از شرایط  جنگ تجاری "درحدمناسب" عمل خواهد کرد، افزایش یافت.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 59 سنت معادل یک درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 54 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 22 سنت معادل 0.4 درصد رشد داشته و به 56 دلار 52 سنت در هر بشکه رسید.

هردوشاخص نفت به دنبال ادامه تنش های تجاری چین و آمریکا و نگرانی هایی در خصوص روند کند اشتغال آمریکا کاهش پیدا کرد.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو متعهد شد که از "تمام ابزارهای لازم برای توسعه اقتصاد استفاده خواهد کرد و به این رویکرد خود ادامه خواهد داد."

بهای نفت طی معاملات اخیر پس از گزارش ماهانه اشتغال آمریکا کاهش پیدا کرد. از طرفی دیگر، جیووانی استائنو، تحلیلگر بازار نفت نوشت، تقاضای جهانی نفت در سال 2019 و 2020 می تواند تا 900 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

اختلاف های تجاری چین و آمریکا بر بازار نفت و تقاضای جهانی تاثیر گذاشته و تا حدودی مانع اقدامات اوپک برای ثبات بازار نفت تلقی می شود.

پکن و واشنگتن در روز پنجشنبه توافق کردند تا مذاکرات خود را در اکتبر از سربگیرند و به پیشرفت قابل توجهی برسند.

 جیووانی استائنو افزود:« روند رشد تقاضای جهانی نفت با افزایش تنش های تجاری کند تر خواهد شد و قیمت های نفت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.»

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب رشد هفتگی 1.8 و 2.6 درصدی را ثبت کردند و در واقع گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر افت شدید ذخایر نفت آمریکا عامل اصلی این روند صعودی بود.

شرکت های انرژی آمریکا شمار سکوهای حفاری خود را به میزان 4 عدد کاهش داده و در مجموع به 738 واحد رسانده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184860
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه