«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش قیمت نفت به دنبال تحریم های آمریکا علیه ایران

بهای نفت با توجه به نشانه هایی در خصوص کاهش تولیدات ایران در پی تحریم های آمریکا علیه این کشور و نیز از سرگیری خرید نفت آمریکا توسط چین با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت با توجه به نشانه هایی در خصوص کاهش تولیدات ایران در پی تحریم های آمریکا علیه این کشور و نیز از سرگیری خرید نفت آمریکا توسط چین با افزایش مواجه شد.

شاخص نفت خام برنت LCOc1 با افزایش 1.09 دلار معادل 1.5 درصد به 75 دلار 82 سنت در هر بشکه رسید و نفت خام آمریکا 89 سنت معادل 1.3 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 72 سنت معامله شد.

 بنا به گفته تحلیل گر انجمن نفت PVM لاندن بروکریج،  پایان روند نزولی دو شاخص جهانی با توجه به محدودیت در بازار و تحریم های امریکا علیه ایران نزدیک است.

دولت آمریکا پس از خروج از برجام تحریم های خود علیه ایران را مجددا در این ماه اعمال کرده و به نظر می رسد که شاهد کاهش صادرات نفت ایران باشیم.

ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است و امسال به طور متوسط، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت را به بازارهای جهانی عرضه کرده که این معادل ۲.۵ درصد مصرف جهان است.

بانک سرمایه‌گذاری جفریز آمریکا در روز جمعه اعلام کرد، بارگیری نفت ایران در نیمه اول آگوست ۷۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه جولای افت داشته و ذکر این نکته ضروری است که با ورود به آخرین ماه تابستان و با خروج از اوج مصرف تابستانی معمولا عرضه هم کاهش می‌یابد.

جنگ تجاری چین و آمریکا منجر به روند کند اقتصادی شده اما پس از انتشار خبری مبنی بر از سرگیری خرید نفت امریکا توسط چین در ماه اکتبر فشار بر بازار کاهش پیدا کرده است.

شرکت مشاوره انرژی FGE پیش بینی می کند، صادرات نفت ایران در اواسط سال 2019 به میزان یک میلیون بشکه با کاهش مواجه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=159236
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه