«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش قیمت نفت در پی کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا

قیمت نفت در روز چهارشنبه در پی کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و نیز تشدید نگرانی ها در خاورمیانه جهش بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت نفت در روز چهارشنبه در پی کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و نیز تشدید نگرانی ها در خاورمیانه جهش بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

شاخص برنت با افزایش 1.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 65 دلار 91 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 1.8 درصد رشد داشته و به 58 دلار 98 سنت رسید.

موسسه نفتی آمریکا در روز گذشته از کاهش ذخایر قابل توجه نفت آمریکا خبر داد. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 21 جون حدود 7.5 میلیون بشکه کاهش داشته و به 474.5 میلیون بشکه رسیده است و در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند که این میزان برابر با 2.5 میلیون بشکه باشد .

استفان اینس، تحلیلگر بازار نوشت در این خصوص عنوان کرد:« بهای نفت پس از گزارش موسسه نفتی آمریکا به سمت بالستیک حرکت کرد.»

اینس در ادامه گفت:«بهای نفت به دنبال تشدید تنش ها در خاورمیانه افزایش داشته و گزارش موسسه نفتی آمریکا پیامی برای بازار انرژی است.»

تمام توجهات سرمایه گذاران به سمت اختلاف سیاسی میان آمریکا و ایران جلب شده و این که آیا این تنش ها می تواند منجر به درگیری های نظامی شود.

ترامپ در روز گذشته از ایران خواست که به منافع آمریکا حمله نکند و تهدید کرد "اگر به منافع آمریکا حمله کنید پاسخ شدید خواهید گرفت".  رییس جمهور کشور در واکنش به اقدامات واشنگتن عنوان کرد:« آنها دچار ناتوانی ذهنی شده‌اند و امروز کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده و نمی‌داند چه‌کاری انجام می‌دهد.»

لازم به ذکر است که افزایش اختلافات آمریکا و ایران منجر به نگرانی سرمایه گذاران در خصوص تنگه هرمز (مهم‌ترین شاه‌راه نفتی جهان) شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179136
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه