«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش قیمت نفت پس از تهدید ترامپ به اعمال تعرفه گمرکی

بهای نفت پس از تجربه رکورد بزرگترین کاهش روزانه خود طی چند سال اخیر به دلیل اعمال تعرفه های بیشتر دونالد ترامپ علیه چین نزدیک به سه درصد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت  پس از تجربه رکورد بزرگترین کاهش روزانه خود طی چند سال اخیر به دلیل اعمال تعرفه های بیشتر دونالد ترامپ علیه چین نزدیک به سه درصد رشد کرد.

تعرفه های جدید واشنگتن علیه چین آتش جنگ تجاری دو غول اقتصادی جهان را شعله ور تر خواهد کرد و  در نتیجه، رشد کند اقتصادی با کاهش تقاضای نفت همراه خواهد شد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت برای تحویل در اکتبر یک دلار 39 سنت رشد داشته و به 61 دلار 89 سنت در هر بشکه رسید. این شاخص بین المللی در روز 5شنبه حدود 7 درصد افت کرد که بیشترین میزان کاهش روزانه طی سه سال اخیر را ثبت کرد.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در سپتامبر با افزایش یک دلار 71 سنت به ازای هر بشکه نفت 55دلار 66 سنت معامله شد.

دونالد ترامپ از اعمال تعرفه 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار کالای چینی خبر داد و اعلام کرد که درصورت عدم توافق با همتای چینی خود این تعرفه ها را افزایش خواهد داد.

این اطلاعیه ترامپ می تواند تعرفه ها را بر تمامی کالاهای چینی اعمال کند و چین در واکنش به این اقدام ترامپ اعلام کرد:« دولت چین این ارعاب و باج خواهی را نمی پذیرد و متعهد به اقدامات متقابل است.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت نوشت، «شعله ورترشدن آتش جنگ تجاری می تواند تمایل فدرال رزرو را برای کاهش مجدد نرخ بهره برانگیزد.»

صادرات نفت آمریکا به دلیل افزایش حجم واردات نفت کره جنوبی و خرید مجدد چین 260 هزار بشکه در روز افزایش داشته و به در ماه جون به رکورد 3.16 میلیون بشکه رسیده است.

علاوه براین، سرمایه گذاران چشم انتظار اطلاعاتی از شمار دکل های حفاری آمریکا هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182024
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه