«میهن صنعت»:

جک S3 کوچکترین کراس اوور کرمان موتور در بازار/ بررسی جک S3 کرمان موتور

تقاضای مشتریان در بازار ایران برای خرید کراس اوورها رو به افزایش بوده بوده و‌در این بین سگمنت کراس اوورهای کامپکت شهری محبوبیت به مراتب بیشتری را نسبت به سایر مدلها دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تقاضای مشتریان در بازار ایران برای خرید کراس اوورها رو به افزایش بوده بوده و‌در این بین سگمنت کراس اوورهای کامپکت شهری محبوبیت به مراتب بیشتری را نسبت به سایر مدلها دارد. کرمان موتور که با عرضه جک S5 توانسته بود سهم قابل قبولی را از بازارکراس اوورهای سایز متوسط کسب کند، برادر کوچکتر این خودرو یعنی جک S3 را از چند سال پیش به ایران عرضه کرد تا تنوع سبد کراس اوورهای خود را بیشتر کند.

جک S3 کراس اووری کامپکت و شهری بوده که به لطف ابعاد کوچک، استایل ظاهری بروز و زیبا، قوای فنی و گیربکس مناسب و تجهیزات ایمنی و رفاهی معقول توانسته موففیت خوبی را در همین سالهای حضور خود در ایران کسب کند. محبوبیت بالای این خودرو در ایران به این دلیل بوده که ضمن دارابودن ابعادی کوچک که آن را مناسب فضاهای شهری کرده، دارای استایل کراس مانند و فاصله خوب از سطح زمین بوده که به راننده و سرنشینان حس یک خودروی کراس اوور بزرگتر را القا می کند. همچنین نباید از دید خوب راننده و سرنشینان نسبت به اطراف درون کابین این خودرو قافل شد.

مشخصات فنی جک S3

کوچکترین عضو خانواده کراس اوور های جک در ایران از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه چهار سیلندر در جک S3 قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی آن هم توسط یک گیربکس اتوماتیک CVTبه چرخهای جلو منتقل می شود. برای گیربکس این خودرو حالت رانندگی در برف و زمستانی نیز تعبیه شده است. شاید قدرت پیشرانه این خودرو چندان چشمگیر نباشد، ولی کاملا جوابگوی وزن 1250 کیلوگرمی آن بوده و جک S3 با اتکا به آن می تواند طی 11.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. به لطف این پیشرانه بهینه این کراس اوور شهری در هر 100 کیلومتر 6.3 لیتر بنزین مصرف می کند که رقم قابل قبولیست.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

کرمان موتور جک S3 را در یک تیپ به بازار عرضه می کند و برای آن تجهیزات ایمنی مانند دو کیسه ایمن چی هوا برای راننده و شاگرد، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی هیدرولیکی و کنترل ایستایی در سربالایی را در نظر گرفته است.

در زمینه تجهیزات رفاهی هم جک اس 3 دست پر به میدان آمده و دارای چراغ روشنایی در روز، سانروف برقی دو حالته، نمایشگر مالتی مدیا، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور برای روشن شدن اتوماتیک چراغها با توجه به نور محیط و چراغ مشایعت تا درب منزل، تودوزی چرم مصنوعی صندلیها، آینه های برقی گرمکن دار، خروجی برق 12 ولت و … بوده که با توجه به سگمنت و قیمت کاملا راضی کننده است.

به طور کلی جک اس 3 مناسب افرادی بوده که به دنبال خرید یک کراس اوور مقرون به صرفه و کامپکت با تجهیزات ایمنی و رفاهی معقولی هستند. این خودرو به لطف طراحی زیبا، کابین جادار به نسبت ابعاد و فضای بار خوب، پیشرانه کم استهلاک و تجهیزات ایمنی و رفاهی قابل قبولی که ارایه می دهد یکی از مناسب ترین گزینه ها در بین رقباست. در حال حاضر نمونه های صفر کیلومتر جک اس 3 در بازار قیمتی مدر حدود 520 میلیون تومان دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=232695
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه