میهن صنعت:

حجم تحریریه‌ها در رسانه‌ها و مطبوعات کشور لاغر شده است

میهن صنعت: استاد امور ارتباطات با تأکید بر ایجاد پیوند میان دانشگاه‌ها و تحریریه‌ها، گفت: هم‌اکنون به دلایل مختلف روزنامه‌ها و مطبوعات حجم تحریریه‌ها را لاغر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،امیدعلی مسعودی در گفت‌وگویی با انتقاد از کاهش گزارشات، یادداشت‌ها و همچنین تحلیل‌ها در خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور، اظهار داشت: هم‌اکنون به دلایل مختلف روزنامه‌ها و مطبوعات حجم تحریریه‌ها را لاغر می‌کنند.

 

کارشناس علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با طرح این سؤال که هم‌اکنون چند مطلب تحلیلی در تحریریه‌ها منتشر می‌شود، افزود: این امر یکی از مشکلات اساسی ماست.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جای چه مطلبی در روزنامه‌ها خالی است، بیان داشت: از آنجایی که کشور دارای فرهنگ غنی بوده، می‌توانیم بگوییم جای طنز در مطبوعات و رسانه‌ها خالی است.

مسعودی با اشاره به انتشار نشریه خط خطی گفت: این نشریه هنوز نتوانسته جای نشریه گل‌آقا را پر کند.

کارشناس علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: هم‌اکنون جای خالی چند مجله و روزنامه طنز در عرصه رسانه و مطبوعات کشور خالی است.

وی با انتقاد از اینکه خبرنگاران مجبور شده‌اند در تحریریه‌ها همانند کارمند فعالیت کنند و خلاقیتی از خود ارائه ندهند، گفت: در شرایط فعلی نیازمند حمایت دولت هستیم.

به گزارش فارس وی با بیان اینکه به موجب افزایش تحریم‌ها هزینه‌های گردانندگی روزنامه‌ها سرسام‌آور شده است، یادآور شد: با وجود چنین شرایطی افزایش قیمت روزنامه تا حدی مجاز است.

مسعودی همچنین آموزش‌های حرفه‌ای ضمن خدمت را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: آموزش روزنامه‌نگاران باید در اولویت قرار گیرد و پیوندی میان دانشگاه‌ها و تحریریه‌ها ایجاد شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29824
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه