میهن صنعت:

حجم معاملات بورس از 10 ميليارد سهم گذشت بازده ۷ ماه بورس؛ ۹۲ درصد

میهن صنعت: حجم معاملات بورس تهران در پایان هفته گذشته از مرز ۱۰۰میلیارد سهم گذشت، در عین حال آمار‌ها نشان می‌دهد بورس تهران در ۷‌ماه گذشته ۹۲درصد بازده به‌دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،روند صعودی نماگر‌های بورس تهران در مهرماه شدت بیشتری گرفت به‌طوری که ارزش معاملات بورس، ارزش بازارسهام و بازده سرمایه‌گذاری در بورس بار دیگر رکورد‌های جدیدی در بورس ثبت کردند. به گفته کارشناسان تقریبا هیچ‌یک از بازار‌های سرمایه‌گذاری در 7‌ماه گذشته چنین سودی به جیب سرمایه‌گذارانشان واریز نکرده‌اند.

در ابتدای هفته گذشته به‌دنبال موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات 1+5حجم و ارزش معاملات بورس بیشتر رشد کرد و سهامداران روزانه بین   350تا 650میلیارد تومان سهام در بورس خریدند به‌طوری که در طول 4روز گذشته در مجموع 2هزارو228میلیارد تومان سهم در بورس خریداری شد. با توجه به رشد زیاد قیمت سهام شرکت‌ها در 7‌ماه گذشته کارشناسان نسبت به تشکیل حباب در زمستان امسال در بورس هشدار می‌دهند اما در عین حال برخی فعالان بازار معتقدند درصورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بورس تهران بیش از گذشته رشد خواهد کرد.

به گزارش همشهری، آمار‌ها نشان می‌دهد در پایان هفته گذشته حجم معاملات بورس از مرز 100میلیارد سهم عبور کرده است. براساس این اطلاعات سهامداران در 7‌ماه گذشته در مجموع 100میلیاردو 497میلیون سهم را به ارزش 56هزارو469میلیارد تومان معادل 18میلیاردو 823میلیون دلار در بورس دادوستد کرده‌اند. بر این اساس میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس با توجه به رشد 34هزارو990واحدی شاخص در 7‌ماه گذشته به 92درصد رسیده است. به این ترتیب در پایان هفته گذشته ارزش کل بورس تهران به 356هزارو327میلیون تومان معادل 118میلیاردو775میلیون دلار رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27489
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه