حداکثر سرعت قطارهای ایرانی

ميهن صنعت: دبیر انجمن مهندسی حمل ونقل ریلی گفت: بین راه آهن کشورهای آسیایی و اروپایی تفاوت‌هایی وجود دارد و چون سیستم‌های ناوبری و خطوط متفاوتند، طبیعی است که سرعت متفاوتی هم داشته باشند.


ابوالفضل بهره‌دار در گفت وگو با دنیای صنعت گفت: حداکثر سرعت قطارهای مسافری 160 کیلومتر بر ساعت و باری 60 کیلومتر بر ساعت است اما میانگین سرعت طی شده در مسیرها تابع شیب و فرازها، قوس‌ها، میزان زمان توقف برای سوار و پیاده شدن مسافر یا جا به جایی واگن باری است.

وی افزود: تلاش راه آهن برای افزایش سرعت قطارها در سال‌های قبل بیانگر این است که افزایش سرعت قطارها همراه با ایمنی در دستور کار قرار دارد. افزایش ایمنی و کاهش میانگین سیر و حرکت قطارها با افزایش سیستم علائم الکترونیکی نیز در حال یکپارچه شدن است.

بهره دار گفت: سرعت قطارها در ایران با توجه به شرایط خط و ناوگان موجود، 120 تا 140 کیلومتر برای لکوموتیو های قدیمی تر و 150 کیلومتر برای لکوموتیو های ایران سفیر قابلیت افزایش دارد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر اقداماتی در جهت افزایش سرعت صورت گرفته و با تقویت زیر ساخت‌های موجود آمادگی جهت سرعت 160 کیلومتر نیز وجود دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7089
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه