رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

حذف اسناد کاغذی سازمان بودجه و خزانه/در خصوص رمز ارزها هنوز به جمع بندی کاملی نرسیده ایم

علی رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران به شرح وظایف و اقدامات این مرکز پرداخت و از حذف اسناد کاغذی سازمان بودجه و خزانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران به شرح وظایف و اقدامات این مرکز پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

علی رهبری در جریان نشست صبح امروز اعلام کرد که از روش مشارکتی برای انجام امور استفاده می شود و جهت کاهش مشکلات و نواقص به وجود آمده  در ارائه مطالب از یک ساختار منظم در این مرکز بهره می برند.

وی با اشاره به این که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سه بخش مشغول است، اذعان کرد: تجارت الکترونیک و توسعه دولت الکترونیک از محورهای این مرکز بوده و پیگیری سامانه های جامع تجارت، سامانه ثبت سفارش، سامانه جامع انبارها و .. برعهده این مرکز قرار دارد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه از صدور 90 درصدی گواهی های الکترونیک درکشور خبر داد و برنامه های این مرکز را در سه حوزه ی( e_commerce)، ( e_goverment) و( (e _certificateاعلام کرد.

حوزه ( e_commerce): برون سپاری عملیات اجرایی ای نماد، سامانه احراز هویت و صلاحیت و سامانه پنجره واحد الکترونیکی، آیین نامه تبلیغات، آیین نامه پلتفرم ها، طرح تسهیل شروع به کار کسب و کارهای الکترونیک.

حوزه ( e_goverment): سامانه های جامع تجارت، گارانتی، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه های شکایت، بازرسی.

حوزه ( (e _certificate: تسهیل فرآیندهای امضا، امضای همراه و توسعه بکارگیری امضا و ارتقای امنیت و بهبود نسل امضا.

رهبری افزود: رایزنی ها برای حذف اسناد کاغذی انجام شده و قرار است که اسناد سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسباتی و خزانه الکترونیکی شود.

رهبری در ادامه عنوان کرد: در خصوص رمز ارزها هنوز به جمع بندی کاملی نرسیده ایم. اینکه رمز ارزها بتوانند میزان مورد نظر ما را در انتقال ارز بدون خطا پشتیبانی کنند و به این طریق بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

دکتر رهبری در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که اتفاق های سامانه ثبت سفارش خودرو مجدد تکرار نشود گفت: از ابتدای برج ۹ سال گذشته مدیریت سامانه سبتارش به مرکز توسعه تجارت الکترونیک سپرده شد. مباحث امنیتی و ساختارها پایگاه داده تغییر کرد تا اتفاق های اینچنینی به حداقل برسد.
 
وی افزود: ۱۶ فرایند جدید در سامانه ایجاد شده و افزدون لایه های جدید امنیتی احتمال وقوع تخلفات را بسیار کاهش داده است. البته با امضا الکترونیک که از‌ مهر ماه سال جاری آغاز می شود، هر ثبت سفارش به امضا مجهز خواهد شد که خود این روش نیز باعث می شود تخلفات احتمالی قابل پیگیری باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=185362
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه