تدوین سیاستی جامع برای توسعه رقابت پذیری در صنعت خودرو

حذف شرایط گلخانه ای از خودروسازی ایران

عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران معتقد است به هر میزان در صنعت خودرو و قطعه سازی سرمایه گذاری صورت گیرد و همزمان با تغییر نگاه کلی ، توانمندی در این صنعت افزایش باید، قطعات با کیفیت و با تیراژ بالایی در داخل تولید و به بازارهای دنیا صادرات خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،آرمان خالقی در گفتگو با  خبر خودرو اظهار داشت : مسلما در جریان ورود سرمایه گذاران خارجی ، تکنولوژی های جدیدی وارد گردیده و به روز رسانی تولید در بخش های تولیدی و صنعتی در کشور صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تداوم مشکلات نقدینگی و سرمایه گذاری در صنایع تولیدی تصریح کرد : در شرایطی که تامین منابع مالی برای بخش تولیدی از نیازهای اساسی کشور محسوب می شود مسلما حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی کمک موثری در این راستا خواهد یود.

وی تاکید کرد : به هر میزان در بخش های تولیدی سرمایه گذاری شود و خودروسازان به منابع مالی بیشتری دسترسی داشته باشند قیمت نهایی تولید کاهش پیدا کرده و کیفیت و توان رقابتی  تولیدکنندگان داخلی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت قیمت و کیفیت در جریان رقابت پذیری در صنعت خودرو گفت : برای افزایش رقابت پذیری خودروسازان و قطعه سازان باید به سمت کاهش قیمت تمام شده حرکت شود مسلما استفاده از الگوی روز دنیا در این راستا با توجه به مزیت هایی که در ایران وجود دارد می تواند صنعت قطعه سازی ایران را در برخی از قطعات جهانی کند.

وی تاکید کرد : امروز یا تولید باید در  شرایط گلخانه ای صورت گیرد و یا زمینه رقابت پذیری محصولات با تولیدات مشابه و خارجی فراهم شود .

عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران در ادامه به نقش سیاست های تعرفه ای به منظور حمایت از تولید داخل پرداخت و اظهار داشت : امروز افزایش قدرت رقابت در واحدهای تولیدی مستلزم تدوین سیاست جامعی است .

خالقی تصریح کرد : صنعت خودرو ایران باید در شرایط رقابتی قرار گیرد تا خودروسازان معتبر جهانی تمایل بیشتری جهت همکاری با صنعت خودرو ایران داشته باشند.

 

وی تاکید کرد : در صورتی که موانع ورود سرمایه گذاران خارجی در بخش قطعه سازی و خودروسازی کشور رفع شود شاهد توسعه و ارتقاء کیفیت و کارکرد بهتر صنعت خودروسازی ایران خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=107687
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه