میهن صنعت :

حرکت بیهوده کاهش قیمت خودرو در ایران

میهن صنعت : عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به افزایش مطالبات قطعه سازان و فشار نقدینگی بر این صنعت گفت : متاسفانه به دلیل رکود حاکم بر بازار خودرو و مشکل نقدینگی خودروسازان ، مطالبات قطعه سازان به ارقام میلیاردی رسیده و روز به روز این موضوع فشار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به افزایش مطالبات قطعه سازان و فشار نقدینگی بر این صنعت گفت : متاسفانه به دلیل رکود حاکم بر بازار خودرو و مشکل نقدینگی خودروسازان ، مطالبات قطعه سازان به ارقام میلیاردی رسیده و روز به روز این موضوع فشار نقدینگی بر قطعه سازان را افزایش می دهد.

ابوالقاسم آروند با اشاره به حضور هیات بزرگ آلمانی به ایران و امکان همکاری مشترک خودروسازان با شرکتهای چون بنز و فولکس واگن  گفت :  هر چند آلمانی ها سابقه حضور و فعالیت در ایران را دارند اما در این دوره و با توجه به پتانسیل و ظرفیت صنعت خودرو و قطعه سازی ایران ، تمایل همکاری آنها با ایران بیشتر شده است اما برای رسیدن به نتیجه مورد نظر قطعا زمان نیاز است.

وی با اشاره به مزیت همکاری با شرکت های آلمانی تصریح کرد : تجربه نشان می دهد که آلمان ها ضمن اینکه بسیار دقیق هستند در عمل به تعهدات  نیز از شرکتهای فرانسوی عملکرد بهتری دارند از این رو پیش بینی می شود همکاری با انها ضمن انتقال دانش و تکنولوژی موجب توسعه صنعت خودرو ایران شود.

وی همچنین به موضوع قیمت خودرو و طرح برخی پیش بینی های نادرست در این مورد پرداخت و گفت : این حرکتی که اخیرا در ایران در خصوص قیمت خودرو آغاز شده ، حرکت بیهوده ای است و طرح این موضوع که قیمت خودرو کاهش خواهد یافت اصلا صحت ندارد و قطعا قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت.

 وی تصریح کرد :  هم اکنون ارزان ترین خودرویی که در اروپا وجود دارد خودرو رنو یا همان داچیاست که حدود 12 تا  20 هزار یورو بسته به آپشن ها قیمت دارد بنابراین از این خودرو ارزان تر در اروپا وجود ندارد البته فیات بسیار کوچکی هم در تولید می شود که حدود 8 هزار و500 یورو است .

وی در ادامه گفتگو به خبرخودرو  گفت : متاسفانه انتظار جامعه از قیمت خودروهای داخلی بسیار زیاد و گاها غیر واقعی است  به طوری که انتظار مشتریان و عدم خرید و فروش در بازار موجب افزایش رکود در بازار خودرو و رکود کلی در اقتصاد کشور شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی اظهار داشت : در صورت حضور شرکتهای خارجی و سرمایه گذاری در بخش های خودروسازی و قطعه سازی کشور قطعا طی  ماههای آینده شاهد رونق اقتصادی در بخش های مختلف از جمله صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=74766
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه