میهن صنعت :

حساب ویژه پتروشیمی بر روی فازهای جدید پارس‌ جنوبی

میهن صنعت : مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح توافق‌های انجام شده با شرکت‌های نفتی برای افزایش خوراک تحویلی مایع و گاز مورد نیاز پتروشیمی‌ها اعلام کرد: امسال با ورود سه فاز جدید پارس جنوبی گاز بیشتری به صنایع پتروشیمی تحویل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی محمد بساق زاده درباره آخرین وضعیت تامین خوراک گاز طبیعی و مایع مورد نیاز صنایع پتروشیمی در سال 92 گفت: سالجاری با تولیدی شدن فازهای 12، 15 و 16 پارس جنوبی و چندین طرح توسعه ای در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نفت فلات قاره، حجم خوراک مجتمع‌های پتروشیمی افزایش می یابد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه برای تامین مطمئن خوراک پتروشیمی‌ها جلسه‌ای با معاونت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت برگزار شده است، تصریح کرد: در این نشست توافق شد در کنار تزریق گاز به مخازن نفتی در مناطق نفتخیز و افزایش فشار چاه‌ها بر حجم خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه ماهشهر هم افزوده شود.

این مقام مسئول با یاداوری اینکه پتروشیمی رازی با توجه به شرایط موجود، روزانه ٢٢٠ میلیون فوت مکعب گاز ترش میدان‌های نفتی مسجد سلیمان را دریافت می کند، اظهار داشت: شرکت نفت فلات قاره هم همکاری بسیار خوبی را با صنایع پتروشیمی دارد و مذاکراه های ٢ شرکت برای افزایش حجم خوراک همچنان ادامه داشته و پیش بینی می‌شود امسال میزان خوراک دریافتی از این شرکت افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: به دنبال مذاکره‌های انجام شده با شرکت پالایش و پخش نفتی، خوراک مورد نیاز مایع پتروشیمی‌های بیستون، تبریز و اصفهان در سالجاری افزایش یافته و به صورت پایدار تامین خواهد شد.

به گزارش مهر به گفته بساق زاده پالایشگاه امام (ره) شازند با تولید پلی پروپیلن در برخی از ایام سال کمبود واحدهای پتروشیمی را جبران کرده و مازاد تولید افزون بر تامین نیاز داخل صادر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16915
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه