50 سال بعد از اولین موستانگ

حس نوستالژی قوی تر است یا آینده جویی

میهن صنعت : درست 50 سال پیش شرکت فورد با عرضه موستانگ، خرید خودروی اسپورت محکم و قوی را برای مردم عادی ممکن کرد. اکنون بعد از 50 سال با طراحی مجدد آن می خواهد شانس موفقیت این خودرو را در 4 قاره امتحان کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در پنجاه سالگی موستانگ، فورد بر سر دو راهی قرار داشت. یا باید سعی می کرد آن چهره شناخته شده موستانگ را تکرار کند و به حس نوستالژی مشتریان دل ببندد یا آن که مثل شورولت کاماروی جنرال موتورز به طور کاملا امروزی و با نگاهی آینده نگر موستانگ را طراحی کند.

فورد راه میانه را در پیش گرفت و به ایجاد یک تعادل روی آورد؛ تعادل بین حس نوستالژی و حس آینده نگری. با این که فورد موستانگ را در سال 2004 از نو طراحی کرده بود اما این خودرو نتوانست تأثیر شگرفی روی افزایش فروش فورد بگذارد و حتی از حریف دیرینه خود یعنی کامارو هم عقب افتاد.

فروش مدل های فوکس، فیستا و فیوژن از فورد نشان تغییر ذائقه و گرایش مردم به سمت خودروهای جمع و جور تر دارد. برای نمونه، در سال 2013 فروش فورد فیوژن 51 درصد رشد داشته است.

ادی آلترمن سردبیر مجله کار اند درایور می گوید سابق بر این فورد را با موستانگ و اف 150 می شناختند اما امروزه مدل های فیوژن و فوکس موفق تر عمل می کنند. جالب این جا است که مهندسی خودروهای فیوژن و فوکس در اروپا اتفاق افتاده که مقتصدتر هستند و مثل آمریکایی ها به دنبال خودروهای خیلی بزرگ و حجم نیستند.

نکته دیگر این است که در 11 ماه از سال 2013 میزان فروش موستانگ 71 هزار 459 دستگاه بوده و رقیب آن یعنی شورولت کامارو 75 هزار و 552 دستگاه فروخته است که نشان می دهد موستانگ از کامارو عقب افتاده است.  البته اریک مرکل تحلیلگر فروش در فورد می گوید که فورد به دنبال تاج یا مدال نیست و موستانگ جدید را امسال عرضه می کند و منتظر می ماند تا معلوم شود این خودرو تا چه حد طرفدار دارد و تا کی می تواند در بین مردم محبوب باقی بماند.

به احتمال زیاد موستانگ مشخص خواهد کرد که آیا «بازگشت به مدل های گذشته» می تواند به فروش خودرو کمک کند یا نه.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33681
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه