میهن صنعت :

حمایت از بسط معاینه فنی در کشور

میهن صنعت : نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاینه فنی یک ضرورت برای زندگی امروز شهروندان است، گفت: ما از ابتدا بر لزوم انجام معاینه فنی و ایجاد زیر ساخت های لازم آن اصرار داشتیم و معتقدیم که امروز باید بیش از هر زمان دیگر بر انجام معاینه فنی تاکی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین گروسی در بازدید و نشستی که با حضور مدیران ارشد شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار شد، با اشاره به قانون معافیت خودروهای نو از معاینه فنی گفت: هیچ یک از نمایندگان مجلس با انجام معاینه فنی به عنوان یک اهرم کنترلی و نظارتی در ارتقای ایمنی و کاهش آلودگی هوا مخالف نیستند.

وی در ادامه افزود: ارتقای سطح کیفی خودروها،ارتقای استاندارد سوخت، گسترش و تجهیزمراکز معاینه فنی در تمام شهرهای کشور، اسقاط خودروهای از رده خارج و .. از جمله مواردی است که باید در امر کاهش آلودگی هوا و ارتقای ایمنی لحاظ شود.

عضو کمیسیون صنایع همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه در این شرایط طرح جامعی هم وجود ندارد و قوانین جزیره ای اجرا می شوند در حالی که باید برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی تلاشی بیش از این داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت معاینه فنی افزود: در این شرایط معاینه فنی به عنوان صنعتی که از تشدید وضعیت اسفناک آلودگی هوا و ازدیاد تصادفات منجر به جرح و فوت جلوگیری می کند مطرح است و باید حمایت های بیشتری از این صنعت شود.

وی به تعداد اندک مراکزمعاینه فنی در کل کشور اشاره کرد و یاد آور شد: در شهری مانند شهریار با بیش از یک میلیون جمعیت تنها یک مرکز معاینه فنی وجود دارد از اینرو ازدیاد این مراکز در شهرهای سراسر ایران اجتناب ناپذیر است که البته نیاز به حمایت جدی دولت و مجلس دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24732
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه