«میهن صنعت»:

حمایت از صنایع خودرو و قطعه‌سازی باید ادامه یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از جریان تولیدی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی صحیح بوده و باید ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی کرد با بیان این‌که برای کنترل بازار خودرو لازم است مواد اولیه برای خودروسازان تامین شود، افزود: وزارت صنعت باید با اجرای یک برنامه راهبردی و نظارت مؤثر، مسیر دستیابی تولیدکنندگان به مواد اولیه را تسهیل کند.

وی درخصوص دلایل گرانی خودرو گفت: در حال حاضر، نقدینگی و پول مازاد خارج از شبکه، حضور دلالان، تقاضای کاذب و تبدیل‌شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای از جمله عوامل منجر به گرانی خودرو هستند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه تصریح کرد: هجوم نقدینگی به بازار خودرو، تقاضای کاذب و تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای از دیگر دلایل افزایش قیمت خودرو محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص کسری قطعات و شائبه دپو و انبار خودرو در خودروسازی‌ها گفت: احتکار خودرو اتفاق نیفتاده و این مسأله منطقی نیست زیرا در صورت احتکار، خودروسازان متحمل ضرر و زیان هنگفت خواهند شد.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی باید وجوه یارانه و حمایت از تولیدکنندگان را به‌موقع و به‌اندازه کافی بپردازد و از بروز مشکلات فعلی جلوگیری کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182190
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه