میهن صنعت :

حمایت از صنعت خودرو کشور نباید در تزریق پول خلاصه شود

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارش ارتقاء کیفیت خودروسازان به مجلس شد و گفت: لازم است خودرو سازان هر چه سریعتر گزارش شش ماه ابتدای سال خود را به مجلس ارائه دهند تا مشخص شود چه اقداماتی در زمینه افزایش کیفیت خودرو های داخلی

به گزارش میهن صنعت،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارش ارتقاء کیفیت خودروسازان به مجلس شد و گفت: لازم است خودرو سازان هر چه سریعتر گزارش شش ماه ابتدای سال خود را به مجلس ارائه دهند تا مشخص شود چه اقداماتی در زمینه افزایش کیفیت خودرو های داخلی انجام شده است.

موید حسینی صدر در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: شرکت هاي خودروسازي بايد در کنار حمايت هاي دولت، با مديريت صحيح و کارآمد نسبت به ارتقاي سطح کيفي محصولات اقدام کرده و رضايت مشتري را در اين زمينه جلب کنند. خودروسازان کشور در حال حاضر بازار خوبي در داخل داشته و درآمدهاي مناسبي از اين راه کسب مي کنند که مي بايست اين درآمدها مديريت شده تا نيازمند تسهيلات بانکي و کمک دولت نباشند.

وي تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين مباحث، ايمني خودروهاست که همواره از خودروسازها خواسته شده تا ايمني محصولات خود را افزايش دهند و حداقل‌هايي را رعايت کرده و فناوري محصولات را بالا ببرند. با حمايت هايي که مجلس از توليد کنندگان خودرو خواهد داشت وهمچنين تلاشي که خودروسازان در اين زمينه دارند بر افزايش کيفيت و کاهش قيمت خودرو تاکيد شده تا خودروسازان کشور به جايگاه مناسبي در اين راستا دست يابند.

حسيني صدر تأکيد کرد: بر اساس قانون ارتقا کيفي خودرو که بيش از يک سال از تصويب و ابلاغ آن مي‌گذرد،شرکت هاي خودروسازي بايد هر 6 ماه يک بار گزارش کارکرد و عملکرد ارائه دهند. کميسيون صنايع و معادن بايد به طور جدي تر به مباحث کنترل و نظارت بر کيفيت خودرو هاي توليدي و تناسب اين مقوله با قيمت خودروها نظارت داشته باشد. اگر بخواهیم از صنعت خودرو سازی داخلی حمایت کنیم ، این حمایت نباید در تزریق صرف پول خلاصه شود ؛ در کنار کمک های بلاعوض به قطعه سازان و خودرو سازان بهتر است برنامه های حمایتی نیز اندیشیده شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5265
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه