میهن صنعت:

حمایت خادم از خادم برای کسب یک کرسی در هیات رییسه فیلا

میهن صنعت: رییس فدراسیون کشتی گفت:حمایت مستمر از امیررضا خادم و افزایش تعاملات بین المللی ازبرنامه های اصلی این فدراسیون برای تصاحب یکی از کرسی های هیات رییسه فدراسیون بین المللی کشتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رسول خادم روز یکشنبه درگفت وگویی افزود:متاسفانه درمناسبات فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) چندین دهه است که سوابق فنی یک عامل و شاخص غالب برای حضور افراد در این کرسی ها نیست و انتخاب اعضا برمبنای شناختی که اعضای کنگره نسبت به یکدیگر دارند، صورت می گیرد.

به نقل از ایرنا وی اظهار داشت: تلاش ما این است که این مسیر را با معرفی کاندیدای قبلی که در المپیک 2012 لندن موفق نشد رای بیاورد، ادامه دهیم، چرا که ثبات در ادامه حمایت از یک کاندیدا از نکات حایز اهمیت و مورد توجه سایرکشورها است.

خادم تصریح کرد: در حال حاضر پیش بینی مثبتی را برای موفقیت نامزد معرفی شده نداریم، اما تلاش داریم و مطمئن هستیم که اگر این پیگیری ها و تعاملات مثبت به صورت مستمر و پایدار باشد، این فرصت فراهم خواهد شد تا در دوره های انتخاباتی که کنگره فیلا دارد چه در این دوره (2014 ازبکستان) و چه در دوره بعد که در بازیهای المپیک 2016 ریودوژانیرو برگزار خواهد شد، ایران بتواند جایگاه خود را با بدست آوردن کرسی های فیلا در هیات رییسه، احراز کند.

وی بیان داشت:در حال حاضر تعاملات بین المللی ایران نسبت به گذشته بسیار گسترده تر شده است، اما ضرورت دارد این روابط استمرار پیدا کند و ثبات در این تعاملات با حضور در تورنمنت های بین المللی، تعامل با سایر کشورها، برگزاری اردوهای مشترک و کمک به کشتی کشورهای ضعیف دنیا و حمایت از جایگاه کشتی در جهان، میسر می شود و همه این موارد در پذیرش ایران توسط سایر کشورها موثر خواهد بود.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد : فدراسیون کشتی هدف رو به جلویی دارد و ضروری است که این برنامه ها ادامه داشته باشد تا به هدف خودمان برسیم.

وی همچنین در خصوص تورنمنت جام دوستی ایران و آفریقا گفت : قاره آفریقا دارای کشورهای فعال در کشتی است که شاید جایگاه خوبی در دنیا نداشته باشند امادرکشورهای وابسته به این قاره فعالیت می کنند و به دلیل جایگاهی که کشتی ایران در دنیا دارد در یک تعامل مثبت این انتظار را داشتند که در حوزه فنی و بین الملل با بهانه قراردادن یک تورنمنتی به نام جام دوستی، تعامل بین کشتی ایران و قاره آفریقا برقرار شود.

وی اضافه کرد: فدراسیون کشتی ایران هم اگر بخواهد در تعاملات و مناسبات بین المللی جایگاه رو به جلو و مناسبی داشته باشد باید در عرصه بین المللی هم با کشورهای صاحب کشتی و هم با کشورهایی که از لحاظ کشتی در جایگاه برترنیستند تعامل و روابط منظم و تعریف شده ای را در برنامه های خود داشته باشد.

دارنده مدال طلای بازیهای المپیک 1996آتلانتا ادامه داد: در جام جهانی کشتی فرنگی 2014 تهران، توافقنامه ای بین ایران و رییس کنفدراسیون قاره آفریقا با حضور نناد لالوویچ رییس فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) امضا شد که این توافقنامه با برگزاری دیدارهای دوستانه تیم های کشتی ایران وقاره آفریقا اجرایی شد و امیدوارم همه ساله با برنامه ریزی بهتر و گسترده تری این رقابت برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد:بخش فنی یکی از بخش های تعاملی تورنمنت جام دوستی ایران و آفریقا بود که فرصتی را هم برای کشتی گیران جوان وکشتی گیرانی که در رده های سنی پشتوانه به حساب می آیند و شاید چهره های شاخصی در کشتی کشور نباشد فراهم کردیم که از این ظرفیت فنی محدود به عنوان یک تجربه کوچک بین المللی استفاده کنند.

خادم تصریح کرد: به نظر من بخش گسترده این مسابقات تعاملات بین المللی است که بین کشتی ایران وکشورهای دارای فدراسیون درقاره افریقاایجاد می شود.

تورنمنت جام دوستی ایران و آفریقا روزهای 23 و 24 مرداد ماه در خانه کشتی شماره (2) تهران برگزار شد.

انتخابات هیات رییسه فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) همزمان با برگزاری پیکارهای کشتی آزادوفرنگی قهرمانی سال 2014بزرگسالان جهان برگزار خواهد شد.

رقابت های کشتی قهرمانی جهان در سال 2014 در روزهای 17 تا 23 شهریور ماه در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می شود.

درهمین راستا فدراسیون کشتی ایران امیررضا خادم معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان که سابقه کسب دو مدال برنز دربازیهای المپیک 1992 بارسلون و 1996 آتلانتا و همچنین مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 1991 در وارنا بلغارستان و دارنده مدال برنز رقابت های سال 1990 توکیو ژاپن را دارد برای حضور در هیات رییسه فیلا معرفی کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=56075
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه