میهن صنعت :

حمایت دولت از تولیدکنندگان شیر و محصولات لبنی

میهن صنعت : معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: حمایت دولت از تولیدکنندگان شیر و محصولات لبنی در هر شرایطی ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسن رکنی پنجشنبه شب در حاشیه افتتاح طرح‌های و پروژه‌های کشاورزی و دامداری استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تولیدات شیر کشور در حال حاضر 9 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه بخش بسیار بزرگی از شیر تولیدی در خود کشور مصرف می‌شود، اضافه کرد: در حدود 500 تا 600 هزار تن شیر تولید کشور نیز صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما نیازمند افزایش تولید محصولات لبنی و شیر است که برای اینکه صادرات ما افزایش پیدا کند نیاز به تولیدات در این بخش است، افزود: در دنیا رقابت سختی میان کشورها برای افزایش صادرات محصولات لبنی در دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط رقابتی باید شرایط رو به گونه‌ای پیش برد که صادرات شیر و محصولات لبنی افزایش پیدا کند، گفت: برای اینکه تولید شیر و محصولات لبنی در کشور افزایش پیدا کند، دولت به دنبال ایجاد مشوق است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی ابراز کرد: در همین راستا وزیر جهاد کشاورزی درخواستی را به دولت ارائه کرده است که کلیات آن مورد تایید قرار گرفته است.

رکنی با تاکید بر اینکه در این مشوق شیر خشک مازاد تولیدی کشور مدنظر قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این طرح مشوق صادراتی در آینده عملیاتی خواهد شد که این موضوع می‌تواند تعادل را در عرضه و تقاضا بازار شیر ایجاد کند.

وی ادامه داد: قرار است از سوی تعاون روستایی کشور شیر مازادی که در بازار وجود دارد خریداری و در اولویت صادرات قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه دولت در هر شرایطی حمایت خود را از تولید کننده انجام خواهد داد، اظهار کرد: دولت تصمیم دارد با یک مشوق صادراتی به تولیدکنندگان کمک کند.

رکنی یادآور شد: در صورتی که شیر مازاد از کشور خارج شود، موجب فعال‌سازی بیشتر واحدهای تولیدی کشور می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این کار می‌تواند موجب ارز آوری بیشتر واحدهای تولیدی در کشور شده و تولید را به سوی کیفیت بهتر هدایت کند./فارس/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=84638
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه