ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

حمایت وزارت نفت از تولید خودروهای کم مصرف

میهن صنعت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: در حال حاضر با وزارتخانه نفت مکاتباتی انجام شده که بخشی از هزینه های لازم را برای نوسازی خودروهای فرسوده برعهده بگیرند و وزیر نفت نیز اعلام کرده چنانچه خودروسازان کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی را برنامه ریزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از عصر خودرو حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با تاکید بر نقش نوسازی خودروهای فرسوده در توسعه کشور گفت: باید پذیرفت با جایگزینی خودروهای فرسوده به وسیله خودروهای نو در موضوعاتی مانند حمل و نقل کالا و مسافر با پیشرفت محسوسی روبرو خواهیم شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضرورت دارد در لایحه بودجه سال 94 اعتبارات لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود چرا که اگر این موضوع بصورت طرح در مجلس مطرح شود مشمول اصل 75 قانون اساسی خواهد شد و به دلیل تحمیل بار مالی رای نمی آورد.

گروسی گفت: باید توجه داشت در حال حاضر تلفات و حوادث رانندگی در کشور که بخشی از آن به دلیل وجود خودروهای فرسوده است باعث تحمیل هزینه های زیادی در بخش بهداشت و سلامت شده این در حالی است که با نوسازی خودروهای فرسوده این مسائل رفع می شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس در پاسخ به این سوال که خودروسازان معتقدند که بند ق تبصره 2 قانون بودجه که به بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دارد با ابهاماتی رو به رواست،گفت: در حال حاضر با وزارتخانه نفت مکاتباتی انجام شده که بخشی از هزینه های لازم را برای نوسازی خودروهای فرسوده برعهده بگیرند و وزیر نفت نیز اعلام کرده چنانچه خودروسازان کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی را برنامه ریزی کنند، می‌توانیم در بحث سرمایه‌گذاری آنها را حمایت می کند.

گروسی افزود: ضرورت دارد اعتبار لازم برای تامین منابع تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده فراهم شود تا در خروج خودرو های فرسوده تسریع شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: دولت با تامین منابع مالی بانک ها می تواند از آن ها تعهد بگیرد که روند ارائه تسهیلات در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده فراهم شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=61306
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه