«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

حکم حناچی به عنوان شهردار تهران به امضاء رسید+تصویر

پس از تایید صلاحیت پیروزی حناچی در انتخابات شهرداری تهران، حکم انتصاب وی به عنوان شهردار جدید تهران به امضاء وزیر کشور رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از تایید صلاحیت پیروزی حناچی در انتخابات شهرداری تهران، حکم انتصاب وی به عنوان شهردار جدید تهران به امضاء وزیر کشور رسید. پیروز حناچی روز سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ از سوی شورای شهر تهران با ۱۱ رای به عنوان شهردار تهران برگزیده شد.

این درحالی است که عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران روز گذشته با تأکید بر "ما بر نظر خود بر انتخاب حناچی به‌عنوان شهردار منتخب تهران پافشاری خواهیم کرد" گفت: وزیر کشور اعلام کرده که ابهاماتی در خصوص فرآیند صدور حکم حناچی وجود دارد و تا رفع این ابهامات حکم صادر نخواهد شد.

پیروز حناچی در سال ۱۳۴۳ در تهران زاده شد. وی دانش‌آموخته نخستین دوره دبیرستان مفید در تهران است. او در سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت مدرک دکترای تخصصی معماری با گرایش مرمت شهری و باززنده‌سازی شهرهای تاریخی شد.حناچی در دوران جنگ ایران و عراق در فاصلهٔ سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ در عملیات مطلع الفجر، والفجر مقدماتی، خیبر و همکاری و حضور در اجرای پل عظیم خیریه جزیره مجنون و چندین عملیات مهندسی حضور داشت و طراحی و اجرای بیمارستانهای صحرایی بانی و مقاوم و ساختمانهای اورژانس را بر عهده داشت.

سوابق اجرایی

پیروز حناچی در دو عرصه دانشگاهی و دولتی سابقه فعالیت اجرایی دارد. قائم مقامی ریاست دانشکده هنرهای زیبا تهران (۱۳۷۲–۱۳۷۴)، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران (۱۳۷۸–۱۳۷۹)، سمت مشاوری رئیس دانشگاه تهران (۱۳۸۰–۱۳۸۴)، ریاست مؤسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران و همچنین مدیریت گروه مرمت ابنیه و بافت دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوابق اجرایی پیروز حناچی در دانشگاه بوده‌است. سایر سوابق علمی و پژوهشی حناچی دربرگیرنده سردبیر و مدیر مسئول مجله تخصصی آبادی و ریاست نهاد جهانی غیردولتی فرهنگی دکومومو در ایران است.

در فعالیت‌های دولتی پیروز حناچی مشاور وزیر مسکن و شهرسازی (۱۳۸۴–۱۳۸۸)، معاونت شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی در دولت‌های سید محمد خاتمی و حسن روحانی و سابقه ریاست مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی را بر عهده داشته‌است. پیروز حناچی همچنین سابقه عضویت در شورای عالی فنی سازمان میراث فرهنگی، کمیسیون زیربنایی دولت اصلاحات، شورای عالی ترافیک، عضویت در کمیسیون ماده ۵ و ریاست شورای تدوین مقررات ملی ساختمان را در پرونده خود دارد.

حناچی در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار وقت تهران به سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شده بود که با انتخاب سید محمدعلی افشانی به عنوان شهردار در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ به سمت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران منصوب شد و ایرج معزی جایگزین وی در معاونت فنی و عمرانی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=167473
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه