میهن صنعت:

خبر بازداشت مدیران متخلف واردات خودرو صحت دارد

محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران بازداشت مدیران متخلف واردات خودرو را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار داشت: بدهی دولت به بانک مرکزی از ده هزار میلیارد تومان به هشت هزار و پانصد میلیارد تقلیل پیدا کرده است که پنج هزار و هشتصد میلیارد تومان برای سال ۸۹ یا ۹۰ برای پرداخت یارانه بوده است.

**بدهی بدهکاران بانکی از امروز پرداخت می‌شود

وی افزود: در آخرین جلسه هیئت دولت از امروز صدهزار میلیارد از اشخاص حقیقی و حقوقی که بدهکار بانکی هستند و از دولت طلب دارند، بدهکاریشان از طرف دولت به بانک‌ها پرداخت می‌شود.

نوبخت در پاسخ به سوالی گفت: برای تغییر کابینه منتظر عکس العمل مجلس نیستیم و این تحلیل درستی نیست.

وی ادامه داد: براساس گزارش خزانه اعتبارات هزینه‌ای (جاری) ۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته که شامل حقوق‌ها، یارانه‌ها، معوقات افزایش سنواتی و پاداش بازنشستگی بود. تا تاریخ ۱۴ تیرماه مبلغ پرداخت عمرانی ۲۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است در حالی که سال گذشته کل پرداختی بخش عمرانی در این مدت یک هزار و ۴۴ میلیارد تومان بود.

نوبخت گفت: علاه بر این سال گذشته، در مدت مشابه برای حوادث غیرمترقبه ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت، اما امسال در این مدت ۸۳۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: سال قبل در این مدت ۱۵ هزار میلیارد تومان از تن‌خواه استفاده کردیم در حالی که امسال این رقم ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

**تایید بازداشت مدیران متخلف در واردات خودرو

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی پیرامون بازداشت برخی از مدیران وزارت صنعت، گفت: متاسفانه چنین خبری درست است و عده‌ای که در موضوع واردات خودرو نقش‌آفرینی کردند، بازداشت شدند. رئیس‌جمهور نیز از قوه قضائیه خواستند که با قاطعیت و نهایت سخت‌گیری برخورد کنند.

نوبخت در خصوص اخبار برخی سایت‌های خبری مبنی بر اصرار و تلاش سخنگوی دولت برای استعفای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهو اظهار داشت: همه این‌ها دروغ است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=156249
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه