میهن صنعت :

خدمات متمایز، مزیت رقابتی تندر سایپا

میهن صنعت : تندر90 ازجمله خودروهایی است كه به واسطه تعامل دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران خودرو و نماینده ایرانی شركت رنو (رنوپارس) از كیفیت مطلوبی برخوردار است و به همین دلیل با افزایش تقاضا در بازار مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طبیعتا افزایش تقاضا در بازار برای خودرویی خاص، موجب خواهد شد كه تولید كنندگان برای افزایش فروش خود به مزیت‌های رقابتی خود توجه بیشتری معطوف نمایند.

با این وجود، تندر ۹۰ تولیدی در شركت پارس خودرو (از شركت‌های زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا) و ایران خودرو، از لحاظ کیفی تفاوت چندانی با هم ندارند چراكه این خودرو در تمام مراحل با نظارت رنوپارس تولید می‌شود.

اما براساس گزارش‌های به دست آمده از بازار خودرو، تندر90 پارس خودرو با تفاوت قیمتی بین 500 هزار تا یك میلیون تومان بالاتر از همتای ایران خودرویی خود به فروش می‌رسدو فروشندگان خودرو بر تقاضا و فروش بیشتر محصول تولیدی پارس خودرو اذعان دارند.
اما مساله مهمی كه نباید تاثیر آن را در استقبال گسترده از تندر 90 پارس خودرو فراموش كرد، همان مزیت‌های رقابتی است كه با وجود تولید در شرایط یكسان موجب می‌شود خریدار خودرو با خیالی آسوده از آن استفاده نماید. در واقع در نگاه خریداران تندر 90، خدمات پس از فروش سهم قابل توجهی در تصمیم نهایی آنها دارد.

محمد اصلانی، كه به گفته خودش 12 سال است كه در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت می‌كند، درباره دلیل اختلاف قیمت تندر 90 پارس خودرو سایپا و ایران خودرو می‌گوید: افرادی كه خواهان تندر 90 هستند كیفیت این خودرو را یكی از دلایل انتخاب خود می‌دانند و انتظار دارند متناسب با پولی كه پرداخت می‌كنند خدمات بگیرند. به همین دلیل محصول پارس خودرو طرفدار بیشتری دارد و طبیعتا با توجه به افزایش تقاضا، قیمت آن هم بالاتر است.

فرهاد پورجوادی، مالك نمایشگاه سورتمه نیز با تایید نظر همكارش، می‌گوید: مردم با علم به اینكه این خودرو با نظارت رنو در ایران تولید می‌شود، توقع دارند خدمات مناسب با كیفیت خودرو به آنها ارائه شود.

بر اساس آنچه كه از مردم می‌شنویم، سایپا خدمات بهتری به این خودرو ارائه می‌دهد ضمن اینكه مشتری انتظار دارد در تمام فرآیند پذیرش تا ترخیص خودرو با احترام با او رفتار شود كه به نظر می‌رسد این مهم در نمایندگی‌های سایپا بیشتر به چشم می‌خورد.

رضا غبیشاوی هم كه یكی دیگر از فعالان خرید و فروش خودرو است در پاسخ به این پرسش كه اختلاف قیمت تندر 90 پارس خودرو سایپا و ایران خودرو ناشی از چیست؟ می‌گوید: به هر حال ما به عنوان افرادی كه از این طریق امرار معاش می‌كنیم هر روز اخبار مربوط به خودرو و خودروسازان را پیگیری می‌كنیم.

اخیرا گزارشی درباره كیفیت خودروهای داخلی منتشر شد كه تندر 90 پارس خودرو بالاتر از همتای ایران خودرویی خود قرار گرفته بود كه این نشان دهنده برتری كیفی این خودرو می‌باشد. علاوه بر این خدماتی كه در نمایندگی‌های سایپا به تندر 90 پارس خودرو ارائه می‌شود ارزش آن را در بازار بالا برده و از آنجا كه مردم هم دنبال دریافت خدمات خوب و با كیفیت هستند، شاهد تفاوت قیمت بین 500 هزار تا یك میلیونی تندر پارس خودرو نسبت به ایران خودرو هستیم.

شنیدن دلایل یكی از افرادی كه برای ثبت نام تندر 90 در یكی از نمایندگی‌های سایپا حضور یافته بود نیز خالی از لطف نیست.

عباس لقمان‌زاده، كارمند یك شركت خصوصی، در حالی كه فرم ثبت نام را تكمیل می‌كرد درباره دلیل انتخاب تندر 90 پارس خودرو می‌گوید: برای من كه می‌خواهم از امكانات با كیفیت متناسب با درآمد خود برخوردار باشم، تندر خودروی خوبی است.

قبل از اقدام به خرید، با افراد زیادی درباره این خودرو و خدمات پس از فروش آن مشورت كردم و در اینترنت نیز مطالب گوناگونی درباره كیفیت خدمات پس از فروش این خودرو پیدا كردم چون مشتریان تجربیات خود را به اشتراك گذاشته بودند. با اطمینان به مشورت‌هایی كه گرفتم، تندر 90 پارس خودرو را انتخاب كردم تا هم از خودرو لذت ببرم و هم از خدمات پس از فروش آن.

به هر حال به واسطه تبلیغات خریداران و توصیه دارندگان خودرو، می‌توان مبلغان اصلی تندر 90 را خریداران نامید. چراکه شاهد آن هستیم که دو سازنده آن تمام تلاش خود را در تبلیغات این محصولات به کار گرفته‌اند اما در نهایت، کیفیت خدمات پس از فروش نقش تاثیرگذاری در در استقبال یا عدم استقبال از سوی مشتریان بازی می‌كند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24308
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه