«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

خدمت بزرگ سامسونگ به بازار تلویزیون

صفحه نمایشگرهای کیو ال ای دی سامسونگ وظیفه خود را در این بازار نامشخص به خوبی انجام می دهند و در حال سود آوری هستند که این امر موجب نگرانی ال جی شده است و به همین منظور ال جی از تلویزیون های نانوسل خود رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صفحه نمایشگرهای کیو ال ای دی سامسونگ وظیفه خود را در این بازار نامشخص به خوبی انجام می  دهند و در حال سود آوری هستند که این امر موجب نگرانی ال جی شده است و به همین منظور ال جی از تلویزیون های نانوسل خود رونمایی کرد.

تلویزیون های نانوسل ال جی در نتیجه اضافه شدن فیلترهای رنگ به صفحه نمایشگر ال سی دی به وجود آمده اند.

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2018، از تلویزیونی ۱۴۶ اینچی و ماژولار با پنل‌های میکرو LED که در نهایت فناوری The Wall را تشکیل می‌دادند، پرده برداشت و در نمایشگاه سال بعد نسخه‌های کوچکتر ۷۵ و بزرگتر ۲۱۹ اینچی را پیش روی علاقه‌مندان قرار داد.

طراحان این برند کره ای در ساخت تلویزیون ۲۱۹ اینچی سامسونگ که آن را با نام The Wall می‌شناسیم، از پنل‌های میکرو LED استفاده کردند و سامسونگ با این کار نشان داده است که می‌توان نمایشگرها را با هر اندازه و شکلی تولید کرد.

پیروزی ال جی در گرو پیروزی شرکت های چینی

شرکت ال جی هیچ عضو دیگری ندارد و تنها بر روی الد تمرکز می کند و هدف اصلی آن عرضه ۴ میلیون نسخه پنل الد در سال ۲۰۱۹ است. در حال حاضر تلویزیون هایی با پنل الد ۲۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند و شرکت ال جی تصمیم دارد تا این سهم را تا ۳۰ درصد برساند.

شرط پیروزی ال جی در گرو برنده شدن شرکت های چینی است زیرا شرکت سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون طی ۱۳ سال اخیر شناخته می شود و از ال جی پنل الد نمی خرد.

فیلیپس پنل الد از ال جی خریداری می کند که در بازار های بزرگی مانند چین، رقیب جدی به شمار نمی رود و بعد از آن، شرکت های ژاپنی نظیر سونی، شارپ و پاناسونیک از خریداران اصلی پنل های الد ال جی هستند که این برندها نیز بیشتر در بازارهای محلی حضور دارند و اما دو شرکت چینی هایسنس و تی سی ال گزینه های بهتری برای ال جی تلقی می شوند.

شرکت ال جی به منظور پیشتازی در این بازار قیمت پنل های الد خود را کاهش داده اما علیرغم این اقدام ال جی، همچنال الد در مقایسه با ال سی دی از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است.

پیش بینی می شود که سامسونگ دیسپلی در سال ۲۰۲۰ خط تولید تلویزیون های QD-OLED  را آغاز کرده و در سال ۲۰۲۱ نسخه های تجاری خود را روانه بازار کند و درصورتی که ال جی موفق شود تا شرکت های چینی را متقاعد کرده و فروش پنل های الد را ارتقا دهد، می تواند به رقیبی جدی تبدیل شود و به این مجموعه اضافه شود.

یکی از مواردی دیگری که می تواند برای ال جی مشکل ساز شود، این است که سامسونگ در فناوری QD-OLED از یک لایه آلی آبی رنگی برای تحریک نقطه کوانتومی استفاده می کند که پیکسل های قرمز و سبز را از نور آبی تولید می کند. ترکیب OLED با کوانتومی (QD-OLED) می تواند ضمن بردن دقت رنگ به نهایت، کنتراست را بهبود بخشیده و البته جلوی نورهای آبی مزاحم را نیز بگیرد. ۷ سال است که از عرضه نخستین پنل الد توسط ال جی می گذرد و این شرکت هنوز نتوانسته مشکل پیکس های آبی را برطرف کند که می توان دو علت را برای این ناکامی عنوان کرد، اول این که ال جی نتوانسته راه حلی برای این نقص پیدا کند و یا این که ال جی تنها به راه حل های کوتاه مدت می اندیشد.

سناریو بدتر برای ال جی این است که اگر سامسونگ پنل QD-OLED را تجاری کند، قیمت آن کاهش پیدا کرده و در نهایت شاهد رقابت جدی میان الد و QD-OLED خواهیم بود.

شرکت ال جی تدابیر زیادی برای عبور از این وضعیت خود در نظر گرفته که می توان از تولید انبوه تلویزیون های رول شونده نام برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177802
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه