میهن صنعت :

خرمای تازه از قافله ماه رمضان عقب ماند

میهن صنعت : دبیر کل انجمن صنفی خرما گفت:تولید خرمای تازه به ماه رمضان امسال نمی رسد چرا که در سال جاری ماه رمضان زودتر از فصل برداشت آغاز شده است و تنها ممکن است خرمای تازه تا اواخر ماه در برخی نقاط برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی اصغر موسوی دبیر کل انجمن صنفی خرما با اشاره به قیمت خرما در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: میزان مصرف سالانه خرما در کشور 500 الی 550 هزار تن بوده که 50 درصد این میزان در ماه رمضان مصرف می شود.


وی با اشاره به قیمت خرما گفت: در حال حاضر هر کیلو خرما به قیمت 9 الی 10 هزار تومان در بازار به فروش می رسد و این درحالیست که درابتدای فصل هزار و 500 الی 2 هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری شده است.

گفتنی است که نرخ تضمینی خرید  خرما با نرخ واقعی خود فاصله چندانی دارد که این رقم برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد.

موسوی  با اشاره به اینکه قیمت 6 هزار تومانی خرما  در این ماه منطقی است ، بیان کرد: افزایش چند برابری قیمت  خرما از ابتدای فصل اجهاف در حق مصرف کننده است چرا که در این میان واسطه گران با خرید خرما و ذخیره سازی آن در سردخانه ها به سود های هنگفتی دست می یابند.

دبیر کل انجمن صنفی خرما با اشاره به تولید خرما تازه افزود: تولید خرمای تازه به ماه رمضان امسال نمی رسد چرا که در سال جاری ماه رمضان زودتر از فصل برداشت آغاز شده است و تنها ممکن است خرمای تازه تا اواخر ماه در برخی نقاط برسد./باشگاه خبرنگاران/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85478
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه