«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

خط تولید سیف خودرو زیر ذره بین خبرنگاران/ بیسو T7 در یک قدمی بازار ایران

روز گذشته شرکت سیف خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو به صورت تخصصی از خط تولید این شرکت بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روز گذشته شرکت سیف خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو به صورت تخصصی از خط تولید این شرکت بازدید کنند.

شرکت سیف خودرو که به تازگی به جمع تولیدکنندگان خودرو کشور اضافه شده، با دست پر پا به عرصه تولید گذاشته است. این شرکت در حال حاضر خط تولید مرتب خودرو، یکی از قدیمی ترین شرکت های خودروسازی کشور را احیا و البته به روز رسانی کرده است.

بر اساس این گزارش شرکت سیف خودرو در سال 1395 خط تولید خودروسازی مرتب را با هدف تولید محصولات بیسو در ایران خریداری کرد. بنا بر گفته مدیران ارشد سیف خودرو، احیا و به روزرسانی کارخانه کاملا فرسوده خودروسازی مرتب با هزینه ای معادل 20 میلیارد تومان و در مدت زمان 2 سال به طول انجامید.

رونمایی از بیسو T7 در نمایشگاه خودرو شیراز

پیمان قمصری، معاون اجرایی سیف خودرو در نشست خبری پیش از بازدید از خط تولید و در جمع خبرنگاران گفت : مدیران اجرایی سیف خودرو افراد توانمندی هستند که در مکتب بزرگان خودروسازی کشور آموخته اند. ما از همان ابتدا با هدف رسیدن به 4 ستاره کیفی پا در عرصه تولید گذاشته و بر همین اساس هم بود که از ابتدای راه تعامل بسیار خوبی با سازمان استاندارد ایران ISQI داشته ایم.

وی ادامه داد : بیسو T3 جزو اولین محصولاتی در کشور است که تمام استانداردهای 85 گانه را پاس کرده است. بدون شک تمام تلاش ما این است که محصولی بسیار با کیفیت تر از محصول تولید شده در چین را به بازار عرضه کنیم و به همین خاطر خط تولیدی خودروسازی مرتب را با تمام سختی ها به روز رسانی کردیم.

پیمان قمصری در خصوص آخرین وضعیت تولید محصولات بیسو گفت : کارخانه تولیدی بیسو در فضایی بالغ بر 36 هزار متر مربع احداث شده است که در دو شیفت کاری به ظرفیت تولید بیش از 45 دستگاه در روز خواهد رسید. البته موعد تحویل خودروهای ما از خرداد سال آینده است اما اگر شرایط خوب پیش برود تحویل پیش از موعد را هم خواهیم داشت.

قمصری افزود : بیش از 110 نیروی متخصص را به اشتغال آورده ایم که 85 نفر از این افراد برای تولید روزانه 20 خودرو فعالیت می کنند. برنامه ریزی ها به اینگونه است که می خواهیم به تولید 27 دستگاه در روز برسیم که برای این میزان تولید حدود 85 نفر نیروی دیگر به استخدام شرکت سیف خودرو در خواهند آمد.

معاون اجرایی سیف خودرو ادامه داد : خبر خوب این است که خط تولید کاشان نیز راه اندازی خواهد شد که حودو 5 برابر کارخانه فعلی مان در تهران است. با راه اندازی خط تولید کاشان بیش از 2000 شغل ایجاد می شود و برنامه ریزی کرده ایم که روزانه 130 دستگاه از محصولات بیسو در این خط تولید مدرن، تولید شوند. ما سعی کرده ایم به نوبه خود در این جنگ اقتصادی به فضای ایجاد اشتغال کشور کمک کنیم.

وی در پایان گفت : تولید انبوه بیسو T5 از فروردین ماه سال آینده در خط تولید کاشان آغاز خواهد شد. ما تمام تلاش خودرا خواهیم کرد که خط تولید کاشان به عنوان یکی از به روز ترین خطوط تولید خودرو در کشور مطرح شود که دارای استانداردهای جهانی است. همچنین جدیدترین محصول بیسو با نام بیسو T7 در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی خواهد شد که به عنوان یکی از با کیفیت ترین محصلات کشور حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

خیز سیف خودرو برای تولید کیفی

در نگاه اول می توان دریافت که سیف خودرو یک برنامه بلند مدت برای تولید دارد. به نظر می رسد این شرکت می خواهد با خرید خودروسازی مرتب، پا جای پا بزرگان گذاشته و خود رابه عنوان یک تولید کننده مطرح معرفی کند.

همانطور که مدیران این شرکت ادعا می کردند خط تولید سیف خودرو کاملا به روز رسانی شده بود و تمامی فرایند تولید تا تست جاده ای و نهایی محصول در این کارخانه اتفاق می افتاد. به نظر می رسید مهندسان طراحی و تولید این خط بهترین عملکرد کاری خود را داشته اند چرا که در فضایی هر چند کوچک، بستر بسیار مناسبی را برای تولید فراهم آورده بودند.

پک ها پس از حضور در کارخانه که به بخش بارانداز معروف است، به انبار خواهند رفت. پس از بازرسی و آن‌پک کردن پالت‌ها، قطعات به سالن مونتاز می روند و عملیات مونتاژ به صورت کاملا دقیق آغاز می شود. در ادامه اتاق خودرو به صورت رنگ شده به ایستگاه های مختلف می آید تا عایق های صوتی روی بدنه نصب شود. همچنین در ادامه چراغ‌ها، شیشه‌ها، سیف پانارومیک، داشبورد، رادیاتور، قاب‌های بدنه و برخی دیگر از قطعات در سالن بعدی روی محصول نصب خواهد شد.

هنگرهایی موجود در این کارخانه تماما توسط مهندسان داخلی ساخته شده که به گفته مدیران ارشد سیف خودرو تجربه احیای این خط باعث می شود که خط تولید کاشان را به صورت کامل و با خیال آسوده خودمان طراحی و پیاده سازی کنیم.

حال نوبت به فرایند نصب پیشرانه، گیربکس و محور می رسد. این مرحله زمانی انجام می شود که بدنه خودرو توسط هنگرها به صورت معلق در هوا مانده و کارکنان شرکت در خط تولید اقدام به نصب این قطعات خواهند کرد.

یکی دیگر از بخش های مورد توجه اصحاب رسانه در این بازدید سال تست محصولات تولید شده بود. این سالن بسیار خوب و تا حد قابل قبولی پیشرفته طراحی شده بود تا قطعات و سیستم های نصب شده بر روی محصولات مورد بررسی قرار بگیرند. از تنظیم نور چراغ ها تا فرایند مقاومت در برابر نفوذ ناپذیری آب، همگی در این سالن انجام می شد.

سر انجام محصول نهایی تولید شده توسط متخصصان تعلیم دیده راهی منطقه تست جاده ای می شوند تا تمامی بخش های مربوط به حوزه حرکت خودرو به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار گیرند. کیفیت و عملکرد کمک فنرها، تست ترمز و سیستم پایداری خودرو بخشی از فرایند تست جاده ای است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=171168
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه