میهن صنعت :

خلاء فرهنگی اصلی‌ترین چالش ترافیک پایتخت است

استفاده از ظرفیت‌های سینما برای ارائه تصاویر صحیح از وضعیت ترافیک و آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک در بین مردم، راهکار مناسبی است که با کمک هنرمندان و دست‌اندرکاران جامعه هنری قابل انجام است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم زمان با «روز ملی سینما» اعلام کرد: استفاده از ظرفیت‌های سینما برای ارائه تصاویر صحیح از وضعیت ترافیک و آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک در بین مردم، راهکار مناسبی است که با کمک هنرمندان و دست‌اندرکاران جامعه هنری قابل انجام است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: امروزه هنر به مثابه یک مرکز ثقل به کمک انسان می‌آید تا ضمن تلطیف زندگی خشن شهری، اثرات و تبعات منفی این نوع زندگی که ترافیک نیز یکی از آثار به شمار می‌رود را کاهش داده و به سهم خود باعث بهبود شرایط زندگی و افزایش آرامش در جامعه شود.

وی با اشاره به ضرورت ارج نهادن به فعالیت‌های هنری به ویژه در حوزه سینما و تلویزیون اظهار کرد: روز ملی سینما فرصتی برای تقدیر از اصحاب اندیشه و فرهنگ است و مدیریت شهری همواره از هنرمندانی که در مسیر ارتقای فرهنگ و اعتلای هنر کشور اسلامی‌مان گام بر می‌دارند، تجلیل نموده است.

معاون شهردار تهران، هنر را به عنوان ابزاری ارزشمند براي ايجاد ارتباط و برقراري تعامل با آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: برای بهبود فرهنگ ترافيك از تمام امکانات استفاده خواهیم کرد و به این منظور، سينما به عنوان امكاني كارآمد از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

وی خلاء فرهنگي را اصلي‌ترين چالش ترافيك پايتخت دانست و تأکید كرد: سهم اهالي فرهنگ و هنر در اين زمينه بسيار حائز اهميت است و چنان‌چه سينماگران كشور در فيلم‌هاي خود موضوعات ترافيكي را در قالب نكات آموزشي مورد توجه قرار دهند، اين آموزش‌های غیر مستقیم بر بهبود رفتارهاي ترافيكي شهروندان تأثير مستقيم بر جاي خواهد گذاشت.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که همکاری با جامعه سینمایی کشور را در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم، اضافه کرد: مشارکت در ساخت مجموعه‌های تلویزیونی آموزنده، ساخت و پخش تیزرهای آموزشی از طریق تلویزیون و سینما، تشویق فیلم‌سازان در جشنواره‌های مختلف و برگزاری مراسمی نظیر جشنواره¬ ترافیک و رسانه، از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: حمايت از  فيلم‌هایی كه ضمن تأكيد بر آموزه‌هاي شهروندی، موضوعات ترافيكي را نیز مورد توجه قرار می‌دهند، به صورت جدي در دستور كار معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران قرار دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3258
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه