میهن صنعت :

خودداری خودروسازان از عرضه صحت ندارد

میهن صنعت : بازار کنونی خودرو و آخرین تصمیمات کار گروه ویژه از عمده ترین پرسش هایی است که این روزها در محافل اقتصادی کشور مطرح می شود.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ایرنا، رییس سازمان حمایت با بیان اینکه این سازمان نظر کارشناسی خود را درباره قیمت گذاری خودرو به کمیته کاری خودرو به ریاست معاون اول رییس جمهوری ارایه داده است، ‌گفت: مقرر شد ‌این کمیته در یکی از جلسات اخیر هیات دولت به دستور رییس جمهوری از این پس مشکلات تولیدکنندگان خودرو از جمله نقدینگی و جریان تولید را مورد بررسی قرار دهد.

سید جواد تقوی در عین حال با بیان این جمله که، تنظیم پایه کارشناسی قیمت خودرو با استنناد به مستندات جزو وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان است، افزود: با توجه به این که، کمیته کاری قرار است رسیدگی به مشکلات حوزه تولید را نهایی کند، امیدواریم که به زودی تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

خودداری خودروسازان از عرضه صحت ندارد
تقوی در پاسخ به برخی ابهامات ایجاد شده مبنی بر این که، خودروسازان با خودداری از عرضه برای کسب سود بیشتر به افزایش قیمت دامن می زنند، گفت:‌ این گونه استدلال ها هیچ منطقی ندارد و در شرایطی که خودروسازان با مشکلات عدیده منابع مالی مواجه هستند، بر مشکلات خود نمی افزایند.

وی با بیان این که، باید زنجیره تولید، عرضه و صادرات خودرو با یکدیگر تناسب لازم را داشته باشد، افزود: ‌اگر مسئله نقدینگی خودروسازها که به شدت در پی آن هستند، حل شود به طور قطع شرایط تولید آنها بهتر خواهد شد و حاضر به پاسخگویی همه درخواست ها بوده و می توانند از ظرفیت خود استفاده کامل را ببرند.

وی در پاسخ به پرسش که در روزهای اخیر بازار خودرو با نوسانات بیشتری مواجه شده است، گفت: ‌ما به صورت مستمر بازار خودرو را رصد می کنیم.

تقوی این موضوع را نیز گفت که هم اکنون تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز خودروسازان بزرگ در شورای پول و اعتبار مصوب شده است.

از نظر این مقام مسئول، تعادل تولید به تعدیل قیمت کمک می کند و در آن صورت خودروسازان با مشکل کنونی مواجه نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی های میدانی از وضعیت تولید و بازار خودرو را پیوسته انجام می دهد، گفت: در عین حال ممکن است در مواردی تولید یک مدل خودرو به دلیل نبود قطعه یا نرسیدن به موقع قطعه متوقف شود، ‌بنابراین این مشکل متوجه خودروساز نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10056
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه