میهن صنعت :

خودروسازان باید از ظرفیت های به وجود آمده دراجلاس جنبش عدم تعهد استفاده کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظرفیت های موجود در صنایع خودروسازی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد ها را باعث افزایش همکاری های مشترک دانست

به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرخودرو،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظرفیت های موجود در صنایع  خودروسازی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد ها را باعث افزایش همکاری های مشترک دانست و گفت: براساس ظرفیت هایی که در کشور موجود است و ظرفیت هایی که سایر کشور های عضو جنبش عدم تعهد دارا هستندمی توانیم اطلاعات فنی و تکنولوژی های صنعت خودرو داخلی را به این کشور ها انتقال دهیم.

ابراهیم نکو در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:این انتقال تکنولوژی نیازمند ارتباطات و مذاکرات تیم های تخصصی کشور با تیم های تخصصی سایر کشور هایی است که صاحب این تکنولوژی هستند تا بتوانند مطالبات دو طرفه در صنایع خودروسازی با یکدیگر داشته و در نهایت از امتیازات یکدیگر استفاده کنند.

وی همکاری های مشترک را باعث شکوفا شدن این صنعت دانست و گفت: انتقال امکانات و دانش فنی باعث خواهد شد در نهایت صنعت خودرو کشور رونق گرفته و متقابلا صنعت خودرو سایر کشور های این جنبش نیز شکوفا شود.

وی افزود: در این راستا لازم است علاوه برهمکاری با سه کشور برتر در این حوزه،  باسایر کشور ها  نیزکه در رده های پایین تری هستند ارتباط داشته باشیم تا این کشور ها بتوانند نیازهای خودرا از طریق صنعت خودرو کشور تامین کرده و صنعت خودرو کشور را تشویق به تولید بیشتر کنند بنابراین لازم است در این قسمت از صنعت که بسیار ویژه است مسئولین صنعت خودرو توجه خاصی داشته باشند تا به اهداف در نظر گرفته شده دست یابند.

وی ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولین در خصوص توجه به صنعت در این اجلاس گفت: این اجلاس یک فرصت طلایی بود تا صنعت خودرو با ایجاد نمایشگاههای متنوع در زمینه های مختلف آگاهی اعضای این جنبش را از دستاورد های صنعت خودرو کشور افزایش دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ممکن است در سالهای آینده این فرصت دیگر برای صنعت ایجاد نشود بنابراین در مدت سه سالی که کشورمان ریاست این جنبش را برعهده دارد باید از فرصتها استفاده کرده و تفاهم نامه هایی نوشته شود تا در زمینه های مختلف برای ارتقاء دانش فنی و همکاری های اقتصادی در صنعت خودرو تلاش شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2912
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه