دبیر انجمن خودروسازان ایران:

خودروسازان برای انبار کردن روزی 3هزار خودرو جایی ندارند

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران با تکذیب شایعاتی مبنی بر عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان گفت: این موضوع منطقی نیست چرا که خودروسازان برای انبار کردن روزانه سه هزار خودرو جایی ندارند.

به گزارش «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش با شایعه خواندن این موضوع که خودروسازان برای کسب سود بیشتر خودرو به بازار ارائه نمی کنند، گفت: این ها شایعاتی است که توسط دلالان برای دامن زدن به افزایش بیشتر قیمت خودرو در ایام پایانی سال منتشر می شود.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک شدن به ایام پایانی سال نیز در افزایش قیمت خودروها دخیل بوده است، ادامه داد: همچنین مطرح شدن بحث تغییر شیوه قیمت گذاری خودروها تاثیر زیادی بر بازار خودرو کشور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز ریالی ارز مبادله ای به خودروسازان پرداخت نشده است، ادامه داد: هفته پیش بحث تعیین قیمت خودرو براساس ارز مبادله ای مطرح شد که همچنان منتظر ابلاغ این دستورالعمل هستیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار داشت: مطرح شدن بحث تعیین قیمت خودرو براساس ارز مبادله ای، به طور زیادی منجر به افزایش شدید قیمت خودرو در بازار شده است که اگر ارز مبادله ای زودتر به خودروسازان تعلق می گرفت قیمت خودروها در بازار روند نزولی به خود می گرفت.

نعمت بخش افزود: پرداخت ارز مبادله ای به خودروسازان باعث می شود خودروسازان مازاد تعهد خود را به بازار ارائه کنند که این موضوع باعث کاهش قیمت خودرو می شد.

به گزارش پرشین خودرو وی خاطرنشان کرد: براساس یک تحقیق مشخص شده که تنها 5 درصد از فروش مستقیم محصولات به دست مصرف کننده واقعی می رسد و مابقی فروش به دست دلالان می رسد که این امر آرامش و تعادل بازار را برهم می زند.

وی افزود: هم اکنون خودروسازان تنها قادر به تحویل تعهدات قبلی خود هستند و محصولاتی که در بازار با قیمت های بالا به فروش می رسد از قبل توسط دلالان خریداری شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10649
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه