میهن صنعت:

خودروسازان بومی چین در رقابت داخلی پیروز نمی شوند

میهن صنعت: به گفته مشاور صنعت خودروی آسیا، بیل روسو، خودروسازان چینی باید قبل از هر موفقیت جهانی بتوانند بازار بومی خود را به دست بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سهم بازار بومی خودروسازان چینی طی سال ها کاهش داشته و سال گذشته فروش خودروهای سواری برندهای بومی 29 درصد کاهش یافته است.

انتظار می رود چین امسال حدود 580 هزار خودرو صادر کند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و بسیاری از این خودروها در بازارهایی با رقابت کم تر مانند خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین به فروش خواهند رسید.

به گزارش خبرخودرو، علیرغم تمایل دولت چین به صادرات صنعت خودروی بومی خود به باقی مناطق دنیا، صادرات به بازارهای ایالات متحده، اروپای غربی و آسیا و اقیانوسیه هنوز گام بزرگی به شمار می رود.

روسو اظهار داشت با این که چین می تواند مرکز خودروسازی جهانی در قرن 21 باشد، باید یک خودروساز رقابتی جهانی از این کشور پدیدار شود.

روسو گفت اولین موانع برای خودروسازان بومی چینی مشکلات ناشی از پخش شدن صنعت در این کشور بزرگ است. وی گفت: "دیترویت چینی وجود ندارد. ما نیاز به اتحاد بین شرکت های چینی و حذف ضعیف ترها داریم. چنین شرکت های کوچکی نمی توانند به اندازه کافی در بازارهای رقابتی رشد کنند."

به گفته روسو گام بعدی برای برندهای چینی ساخت یک مقیاس ارزش گذاری است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28548
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه