رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبرداد

خودروسازان مالیات ارزش افزوده مضاعف نمی‌دهند

میهن صنعت: رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به جزئیات جرایم جدید مالیاتی که فراگیرتر شده است،‌گفت:‌ خودروسازان مالیات ارزش افزوده مضاعف نمی‌دهند و مشکل داخلی در این بحث دارند که به سازمان ارتباطی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از فارس، علی عسکری در پاسخ به این سؤال که خودروسازان معتقدند بابت خرید هر قطعه مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌کنند و از کل یک محصول هم باید ارزش‌افزوده بدهند که این مالیات مضاعف است، اظهار داشت: خودروسازان به عنوان اعتبار در قیمت نهایی خودرو این مالیات را محاسبه می‌کنند و از کل، مالیاتی که پرداخت می‌کنند کسر شده و مالیات مضاعف گرفته نمی‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: در خودرو هیچ ابهامی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد.

وی با تأکید براینکه خودروسازان مالیات ارزش افزوده مضاعف پرداخت نمی‌کنند، تاکید کرد: این بخش هیچ مالیات اضافه‌ای پرداخت نمی‌کند زیرا این شرکت‌ها به راحتی از پول دادن نمی‌گذرند و هر پول پرداخت شده در مرحله بعدی به عنوان اعتبار محسوب شده و کسر می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مشکل قطعه‌سازان و خودروسازان جای دیگر است، گفت: زمانی که خودروساز قطعه‌ای را می‌خرد و باید اعتبار آن را قبول کند و به قطعه‌ساز برگرداند اما دیرتر این کار را انجام می‌دهد و ارتباطی با سازمان مالیاتی ندارد.

عسکری افزود: این مشکل داخلی میان قطعه‌ساز و خودروساز است و زمانی که خودرو به فروش می‌رسد باید ارزش‌افزوده را به عنوان اعتبار به قطعه‌ساز برگرداند که این موضوع محل اختلاف است و به سازمان مالیاتی مالیات اضافه نمی‌دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص جرایم مالیاتی در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس بیان داشت: مجلس معتقد است فردی که مجرم بوده را فقط حبس نکنند و از سایر مجازات‌های اجتماعی در دادگاه استفاده شود بنابراین مجازات‌ها شامل حبس و محرومیت‌های اجتماعی، شغلی و تجاری است.

وی تأکید کرد: جرایم مالیاتی در اصلاحیه قانون فراگیرتر شده و دست قاضی و دادگاه بازتر شده تا براساس نوع جرم بتواند بهتر تصمیم‌گیری کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=59796
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه