«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

خودروهایی که پیش از مرگ باید سوار شد!/بخش دوم

بسیاری از شرکت های خودروسازی موفقیت خود را مدیون عرضه یک مدل خودرو هستند که در این بخش تلاش شده تا به معرفی خودروهای تاریخ ساز و کلیدی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سرعت و یا ویژگی های عجیب و غریب همیشه ملاک برتری یک خودرو نیست. برخی از خودروها در طول تاریخ صنعت خودروسازی نقش به سزایی داشتند و بیش از یک خودرو ظاهر شده اند. بسیاری از شرکت های خودروسازی موفقیت خود را مدیون عرضه یک مدل خودرو هستند که در این بخش تلاش شده تا به معرفی خودروهای تاریخ ساز و کلیدی بپردازیم.

آلفا رومئو GTA

تنها 500 نسخه از این خودرو فوق العاده آلفا رومئو ساخته شد. مدل GTA از یک پیشرانه 1.6 لیتری و بدنه آلیاژی بهره می برد که وزن آن برابر با 750 کیلوگرم بود. این خودرو بهترین آلفا رومئو از نسل پس از جنگ جهانی است.

فورد فوکوس RS Mk1

نسخه اورجینال فورد فوکوس RS یک خودرو فوق العاده تلقی می شود که از پس بررسی ها برآمده بود. قدرت بالا و فرمان پذیری راحت از ویژگی های اصلی آن محسوب می شود. این خودرو یکی از ارزشمند ترین و سریع ترین هاچ بک های فورد تا به امروز است. نشان RS در خودروهای فورد، بیانگر قدرت واقعی بوده که مخفف Rally Sport است.

جگوار MkII

بسیاری از افراد حضور این خودرو جگوار را در فیلم بازرس مورس به یاد دارند اما شهرت این خودرو بیش از حضور در یک فیلم است. پیشرانه 3.8 لیتری این خودرو در 60 سال پیش نماد قدرت فوق العاده بود.

ویلیس MB

اکثر افراد این خودرو را با عنوان جیپ می شناسند. 64 هزار دستگاه از این خودرو با شروع جنگ جهانی دوم توسط شرکت ویلیس اورلند به منظور استفاده در میادین جنگی ساخته شد.

لکسس LS400

شاید باورش سخت باشد اما شرکت تویوتا در عرضه یک پیشرانه بی صدا بهتر از رولز رویس عمل کرد. لکسس LS400 برای نخستن بار در سال 1989 میلادی معرفی شد و در همان سال عنوان بهترین خودروی سال ژاپن را دریافت کرد. این خودرو اولین گام جدی این برند لوکس در صنعت خودروسازی است که نقش مهمی در موفقیت لکسس دارد.

هوندا اینتگرا Type R

این کوپه هوندا به سرعت طرفداران خاص خود را پیدا کرد و در زمان اوج مهندسی هوندا تولید شد که نمونه ی خوبی برای نمایش استعداد بالا این خودروساز ژاپنی است. برخی عقیده دارند که این مدل بهترین خودرو محور جلو این شرکت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191977
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه