«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

خودروهایی که پیش از مرگ باید سوار شد!/بخش اول

بسیاری از شرکت های خودروسازی موفقیت خود را مدیون عرضه یک مدل خودرو هستند که در این بخش تلاش شده تا به معرفی خودروهای تاریخ ساز و کلیدی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سرعت و یا ویژگی های عجیب و غریب همیشه ملاک برتری یک خودرو نیست. برخی از خودروها در طول تاریخ صنعت خودروسازی نقش به سزایی داشتند و بیش از یک خودرو ظاهر شده اند. بسیاری از شرکت های خودروسازی موفقیت خود را مدیون عرضه یک مدل خودرو هستند که در این بخش تلاش شده تا به معرفی خودروهای تاریخ ساز و کلیدی بپردازیم.

ب ام و M3 (E46)

این خودرو به عنوان یکی از جذاب ترین خودروهای تاریخ شناخته می شود و از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳.۲ لیتری با قدرت ۳۳۸ اسب بخار قدرت بهره می برد. این خودرو ب ام و یک نسخه کامل و تمام عیار است که توسط مجله آمریکایی Road & Track به عنوان محبوب ترین مدل اسپرت تاریخ صنعت خودروسازی شناخته شد و به علاوه، به یکی از بالانس ترین شاسی های خودرو تجهیز شده است.

فورد مدل T

فورد مدل تی به دلیل سرعت ویا سواری خارق العاده در این لیست قرار نگرفته است بلکه این خودرو یکی از کلیدی ترین مدل ها در صنعت خودرو تلقی می شود. تولید انبوه و خط مونتاژ این خودرو توسط هنری فورد سبب شد تا طبقه های متوسط خانواده آمریکایی نیز بتوانند از خودرو برای سفر رفتن استفاده کنند.

بنتلی توربو R

این محصول بنتلی در لیست 10 مدل برتر این شرکت با سابقه قرار می گیرد. موفقیت های شرکت بنتلی تا حد زیادی به این مدل وابسته است. این برند خودروسازی در اوایل دهه 90 میلادی پیشرانه مولسان را به توربوشارژر مجهز کرد که با استقبال مشتریان مواجه شد.

 

رنو کلیو ویلیامز

رنو کلیو ویلیامز برای نخستین بار در سال 1990 میلادی معرفی شد. این مدل با الهام از تیم فرمول یک ویلیامز نام گذاری شد و عنوان جذاب ترین و یکی از سریع ترین هاچ بک ها در طول تاریخ صنعت خودروسازی را یدک می کشد. سبک بودن و بهره بردن از جعبه دنده دستی و پیشرانه تنفس طبیعی از ویژگی های اصلی آن تلقی می شود.

آئودی کواترو

طراحی این خودرو آلمانی موتور جلو و چهار چرخ متحرک است و در دهه 1980میلادی یکی از خاطره انگیزترین تجربه های رانندگی را برای صاحبان آن به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191439
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه