میهن صنعت :

خودروهای فیس لیفت شده پرفروش تر از خودرو های اولیه

دبیر انجمن خودروسازان ضمن توضیحی در خصوص اصطلاح فیس لیفت خودرو گفت: وقتی خودرویی براساس پلت فرم اصلی تولید شده و فقط تغییراتی در ظاهر آن ایجاد می شود به آن خودرو فیس لیفت شده می گویند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ضمن توضیحی در خصوص اصطلاح فیس لیفت خودرو گفت: وقتی خودرویی براساس پلت فرم اصلی تولید شده و فقط تغییراتی در ظاهر آن ایجاد می شود به آن خودرو فیس لیفت شده می گویند.

احمد نعمت بخش در ادامه گفت: هم اکنون خودروسازان توانسته اند فیس لیفت های موفقی را به بازار عرضه کنند زیرا تولید فیس لیفت ها هزینه های کمتری نسبت به طراحی و ساخت یک خودرو جدید دارد ضمن اینکه برای جلب رضایت بیشتر مشتریان نیز موثر است..

وی  فزود: اگر چه واژه فیس لیفت در خودروسازی کشور نسبت به خودروسازی روز دنیا کمی همخوانی ندارد و تغییراتی که در خودروهای داخلی انجام شده است تا حدودی محدود بوده است ولی خودروسازان بزرگ جهانی نیز با تغییرات در برخی مدل های خودرو برای کاهش هزینه ها این اقدام را انجام می دهند و خودرو های جدیدی به بازار عرضه می کنندکه از جمله می توان خودرو هیوندا آزرا  و یا اسپورتیج کمپانی کیا را نام برد.

وی درخصوص موفق ترین فیس لیفت هایی که در داخل تولید شده است گفت: یکی ازفیس لیفت  های موفق کشور در سال 84 بر روی خودروی سمند انجام شد از جمله تغیرات این خودرو رینگ های آلمینیومی و طرح جدید چراغ های عقب خودرو.تغیییر رنگ نور و لوازم داخلی این خودرو بود. یکی دیگر از نمونه ها که در سالهای بعد انجام شد، پس از ورود پژو 206 در سال 1380 به کشور و موفقیت این خودرو در بازار داخلی، شرکت مزبور به این فکر افتاد که خودرو 206 تبدیل به خودرویی خانوادگی تر شود از این رو پژو 206 SD  در سال 1384 معرفی شد.

وی در خصوص فیس لیفت جدید خودرو پراید نیز گفت: تولید خودرو هایی از خانواده X100 نوعی فیس لیفت برای خودرو پراید محسوب می شود که باعث ارتقاء  کیفیت بدنه از لحاظ ایمنی شده است . لازم به ذکر است خودرو های سواری که با یک سری تغییرات تبدیل به وانت شده اند نیز نوعی فیس لیفت محسوب می شوند.

دبیر انجمن خودرو سازان در خصوص استقبال مردم از این نوع خودرو ها گفت: هر کدام از خودرو هایی که مردم بیشترین استقبال را از آن داشته اند جزء موفق ترین فیس لیفت ها محسوب می شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3379
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه