میهن صنعت :

خودروهای مفهومی (Concept)

مشتری صنایع خودروسازی مردم هستند، جمله‌ای کاملا ساده و واضح. منظور از بیان این جمله این است که خودروسازان نهایت تلاش خود را می‌کنند تا به بهترین نحو خودرو تولید کنند و برای رسیدن به این هدف باید از کسانی که برای آن‌ها محصول تولید می‌کنند بازخورد دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مشتری صنایع خودروسازی مردم هستند، جمله‌ای کاملا ساده و واضح. منظور از بیان این جمله این است که خودروسازان نهایت تلاش خود را می‌کنند تا به بهترین نحو خودرو تولید کنند و برای رسیدن به این هدف باید از کسانی که برای آن‌ها محصول تولید می‌کنند بازخورد دریافت کنند.

امروزه، دوره فرم‌های طولانی و خسته کننده را که اغلب به دلیل بی حوصلگی، اشتباه و غلط پر شده، به اتمام رسیده و داده‌های مورد نظر صاحبان کالا و خدمات، از طریق ارتباط بین دستگاه‌ها با صاحبانشان بلافاصله جمع آوری شده و تحلیل شده و آماده ارائه نظر مدیریت سازمان می‌گردد.

یکی از روش‌های دریافت بازخورد ازمشتریان، استفاده از خودروهای مفهومی (که به آن‌ها خودروهای نمایشی نیز گفته می‌شود) است. این خودروها در واقع فقط برای نمایش هستند و برای مشاهده عکس‌العمل کاربر از طراحی جدید و بی‌پروا است، این خودروها واضحا در نمایشگاه‌های بزرگ خودرو رونمایی می‌شوند و نسبت به بازخورد مشتریان، ممکن است تولید انبوه بشوند و در برخی از موارد هم تولید نمی‌شوند.

خودروهای مفهومی هیچ وقت مستقیما تولید انبوه نمی‌شوند، یعنی قبل از این که کمپانی بخواهد این خودروها را تولید کنید آن‌ها را تغییرات زیادی می‌دهد، این تغییرات به دلایل مسائل ایمنی، هزینه و حتی عملی بودن است.

خودروهای مفهومی، از مواد اولیه جدید، گران یا عجیب استفاده می‌کنند، از کاغذ گرفته تا فیبر کربن و … بعضی از آن‌ها ممکن است اصلا چهار چرخ نداشته باشند! بسیاری از خودروهای مفهومی از مرحله‌ ماکت‌های کوچک یا حتی طراحی کامپوتری عبور نمی‌کنند، خودروهای مفهومی نمایانگر خودروی نهایی نیستند. بعضی از این خودروها ممکن است قابل رانندگی باشند ولی اکثرا بیشتر از سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت بسیار خطرناک هستند و ایمنی بسیار پایینی دارند.

بعد از اینکه خودروهای مفهومی ارائه شدند و بازخورد مورد نظر گرفته شد، اصطلاحا گفته می‌شود که چرخه‌ی عمر آن‌ها به اتمام رسیده، اکثرا بازیافت می‌شوند ولی بعضی از آن‌ها ممکن است در انبار کمپانی جایی برای آن‌ها اختصاص داده شود و اگر خوش‌شانس باشند، در موزه‌ کمپانی به نمایش گذاشته شوند.

جالب است بدانید که خودروی شخصیت فیلم بتمن، خودروی مفهمومی شرکت فورد در سال ۱۹۵۴ بود که بعد از چند تغییر در این فیلم استفاده شد، مثال خوبی که می‌توان از خودروهای مفهومی که تبدیل به واقعیت شده‌اند، زد خودروی فیسکر هیبرید بود که Concept آن در سال ۲۰۰۷به نمایش گذاشته شد و در سال ۲۰۱۱ به تولید انبوه رسید.

برای مشاهده خودرو‌های مفهومی شرکت دی‌اس می‌توانید به صفحه‌ی رسمی دی‌اس در ایران رجوع کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=114841
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه