میهن صنعت :

خودروهای يورو ۲ شماره گذاری مي شود/اشكال در مصوبه محيط زيست

میهن صنعت : احمد نعمت‌‌بخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا با تاكيد بر اين كه تا سوخت يورو ۴ در هشت كلانشهر توزيع نشود، موتور خودروهاي پرتيراژ را از يورو ۲ به يورو ۴ ارتقا نخواهيم داد، افزود: سال گذشته به دليل اعلام مسوولان مربوطه مبني بر تو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت‌‌بخش روز شنبه در گفت و گو با ايرنا با تاكيد بر اين كه تا سوخت يورو ۴ در هشت كلانشهر توزيع نشود، موتور خودروهاي پرتيراژ را از يورو ۲ به يورو ۴ ارتقا نخواهيم داد، افزود: سال گذشته به دليل اعلام مسوولان مربوطه مبني بر توزيع سوخت يورو چهار از سال جاري ،سفارش خودروهاي وارداتي و فول سي كي دي را بر مبناي موتور يورو چهار قرار داديم.

وي ادامه داد:‌ خودروهايي از جمله مزدا دو و سه، ام ‌وي ‌ام، مگان، تندر ۹۰، پژو۲۰۶، ويتارا، كيزاشي و تمام خودروهاي توليد شركت خودروسازي كرمان موتور هم‌اكنون با استاندارد سوخت يورو ۴ عرضه مي‌شود.

نعمت بخش تصريح كرد: در مورد خودروهاي پر تيراژ داخلي، خودرو با موتور يورو چهار توليد كرديم و توانايي توليد آن را نشان داديم.

وي يادآور شد: اما از آنجا كه سوخت يورو چهار در هشت كلانشهر كشور توزيع نشده است، هم اكنون اقدام به توليد گسترده خودروها با سوخت يورو چهار نمي كنيم ، زيرا معتقديم با اين كار ظلم مضاعفي به مصرف كنندگان اين نوع خودروها كه اكثرا از اقشار ضعيف تر جامعه هستند ،خواهد شد.
دبير انجمن خودروسازان با بيان اين كه قيمت خودروهاي داراي استاندارد يورو ۴ حدود يك و نيم ميليون تومان گران تر از ساير خودرو ها است، اظهار داشت: استفاده از بنزين يورو ۲ در مخزن اين نوع خودروها موجب مي‌شود كه موتور آنها در درازمدت آسيب ببيند و كاتاليست آنها به جاي ۱۰۰ هزار كيلومتر تنها در ۲۰ هزار كيلومتر كاركند.
وي يادآور شد: اين امر باعث مي شود نزديك به ۴۰۰ هزار تومان هزينه براي بازگشت اين موتور به حالت اوليه صرف شود.
دبير انجمن خودروسازان تاكيد كرد كه طبق مصوبه دولت سوخت يورو چهار بايد شش ماه قبل از توليد خودروهاي داراي اين استاندارد تامين و توزيع شود.
وي ادامه داد: از سوي ديگر براساس مصوباتي كه سازمان محيط زيست دريافت كرده است، بايد از ابتداي فروردين ماه ۱۳۹۲ خودرو با استاندارد يورو چهار عرضه شود و اين در حالي است كه براساس همين مصوبه سوخت يورو چهار بايد از يكسال پيش از اين تاريخ يعني يكم فروردين ماه ۱۳۹۱ توزيع مي شد.
نعمت بخش با طرح ايراد ديگري به اين مصوبه عنوان كرد: همچنين گفته شده از تاريخ مذكور خودروهاي يورو ۲ در هشت كلان شهر كه در ابتدا قرار است سوخت يورو چهار در آنها توزيع شود،شماره گذاري نمي شود.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه صاحبان اين خودروها به راحتي مي توانند به شهرهاي ديگر رفته و خودروي خود را شماره گذاري كنند.
دبير انجمن خودروسازان ضمن اشاره به تبعات عدم شماره گذاري خودروهاي داراي استاندارد يورو ۲ بيان كرد:‌ عدم شماره‌گذاري خودروها موجب افزايش قيمت ها در بازار مي‌شود.
يادآور مي شود سازمان محيط زيست و پليس راهور ناجا اعلام كرده اند از امروز شنبه از شماره گذاري خودروهايي كه با استاندارد يورو چهار توليد نمي شود جلوگيري مي كنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20604
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه