میهن صنعت :

خودروهای پیش‌فروش شده از گرانی در امان ماندند

میهن صنعت : مصوبه افزایش حداكثر 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی در شرایطی ابلاغ شده است كه طبق نظر اعضای كمیته قیمت‌گذاری خودرو، افزایش قیمت‌ها شامل خودروهای پیش فروش شده تا تاریخ دوازدهم مهرماه نخواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، طبق ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان به شركت‌های ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو، این شركت‌ها حق ندارند قیمت خودروهایی كه قبل از تاریخ دوازدهم مهرماه (روز برگزاری جلسه كمیته قیمت‌گذاری خودرو و تصویب قیمت‌های جدید) پیش فروش كرده‌اند را افزایش دهند. البته این ابلاغیه شامل خودروهای پیش فروشی می‌شود كه در قرارداد آنها قیمت قطعی تحویل خودرو ذكر شده باشد.

خودروسازان ملزم شده‌اند خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی تا تاریخ دوازدهم مهرماه را با نرخ‌های سابقی كه شامل افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شود، تحویل مشتریان دهند. در مصوبه افزایش قیمت‌‌ها كه به خودروسازان ابلاغ شده، جمله "خودروهای پیش فروش شده تا تاریخ دوازدهم مهرماه 1391 می‌بایستی با نرخ‌های قبلی عرضه شود" قید شده است.

در صورت تخلف خودروسازان از این ابلاغیه مشتریان می‌توانند شكایت خود را به سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارائه كنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4595
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه