مدیرعامل آمیکو خبر داد:

خودروهای یورو ۵ تولید می کنیم

مدیرعامل شرکت خودروسازی 'ارس خودرو دیزل' (آمیکو) گفت: پیکاپ های تولیدی ما با برخورداری از استاندارد های یورو ۵ توانست برای اولین بار دی ماه سال گذشته استاندارد های ۸۸ گانه را در ایران اخذ کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، غلامرضا صادقیان روز شنبه  افزود: پیکاپ های دوکابین و تک کابین آمیکو در مقایسه با مشابه های خارجی خود در بازار ایران راحت تر،ارزان تر و قدرتمند تر هستند.
وی اظهار کرد: تست های عملیاتی که توسط بعضی از ارگان ها و سازمان های مصرف کننده این نوع پیکاپ ها در ایران انجام گرفت، موید رقابت پذیری پیکاپ های آمیکو با ژاپنی های موجود در بازار کشور است.
صادقیان از شروع عملیات احداث سه طرح جدید در گروه صنعتی آمیکو نیز خبر داد و گفت: عملیات توسعه و ارتقای کامیون های مدل ' 2936' آمیکو به استاندارد های یورو 5 و 'ای ای وی' نیز آغاز شده است.
وی میزان سرمایه گذاری این طرح را 3 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با عملیاتی شدن این طرح برای 220 نفر شغل ایجاد می شود که به مجموع شاغلان خط تولید این کامیون ها اضافه خواهند شد.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور تشریح کرد: گروه صنعتی آمیکو برنامه ویژه ای در این خصوص آماده و به شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه داده است که بر اساس آن تولید 15 هزار دستگاه از کامیون های توسعه و ارتقا یافته را برای آینده طراحی کرده ایم.
صادقیان به آغاز عملیات پروژه تولید شاسی بلند آفرود در پلتفرم میتسوبیشی پاجرو 7 صندلی اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز با 2.5 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای 250 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل تاکید کرد: برای این طرح، تولید سالیانه 15هزار دستگاه را پیش بینی کرده ایم.
صادقیان موضوع استفاده از انرژی های تجدید پذیر را یکی از مهمترین بحث های روز دنیا بر شمرد و تشریح کرد: گروه صنعتی آمیکو در این راستا همزمان با افتتاح خط تولید پیکاپ های خود عملیات اجرایی طرح تولید 50 مگاوات برق از انرژی خورشیدی را با مشارکت سرمایه گذار خارجی آغاز کرد.
وی ادامه داد: این طرح با احداث پنل های خورشیدی در زمینی به اندازه 105 هکتار در منطقه آزاد ارس با 100 میلیارد تومان سرمایه داخلی و 55 میلیون دلار سهم خارجی آغاز و پیش بینی می شود تا تیرماه سال آینده به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=158177
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه