میهن صنعت :

خودرويی ملی است كه تصميم‌گيرنده‌اش ايرانی باشد/ افرايش قيمت، فروش را كاهش مي‌دهد

میهن صنعت : تقوي‌نژاد گفت: عوام فریبانه است که بگویند خودرو ساز به دنبال گرانی است، دهد زیرا در اين صورت فروش آن کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا تقوی‌ نژاد معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با اشاره به اينكه صنعت خودرو حدود يك پنجم صنعت كشور را بر عهده دارد، اظهار داشت: زماني مي‌توانيم نام "ملي" را بر خودروهاي خود بنهيم كه اختيار تغییرات مهندسی، صادرات، تیراژ محصول و محصولات جدید روی آن پلت فرم و بطور كلي مسئوليت تصميم‌گيري براي خودرو با شركت ايراني باشد.

وي افزود: اما زماني كه خودرويي را با شركت خارجي لايسنس مي‌كنيم كوچك‌ترين تغييري را نيز با اجازه صاحب (سازنده) محصول انجام مي‌دهيم بنابراين اختيار آن به هيچ وجه با شركت ايراني نيست.

وي به راهكار تداوم حيات صنعت خودرو اشاره كرد و افزود: دو راه براي اين كار وجود دارد، با توجه به تجربيات كشورهايي هم‌چون كره و چين تولید و تعامل با شرکت‌های خارجی و صاحب برند را قوت بخشيم  و موازی با آن توان طراحی خودرو را ایجاد کنیم.

معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو در خصوص افزايش قيمت خودرو اظهار داشت: دهک های چهارم تا هفتم مشتری محصولات داخلی هستند و قدرت خرید آنها در طول سال 91 کاهش پیداکرد، بنابراین قدرت خرید این دهک‌ها کاهش پیدا کرد  اما مردم باید این را بدانند که هیچ شرکت خودرو سازی نمی خواهد قیمت را افزایش دهد زیرا فروش آن کاهش پیدا می‌کند.

تقوی نژاد گفت: این عوام فریبانه است که بگویند خودرو ساز به دنبال گرانی است، در فضایی که در دولت جدید ایجاد شده باید با شرکای خوب مذاکره و در کنار آن توان طراحی داخلی را افزایش دهیم.

وی افزود: دولت در شرایطی است که نمی‌تواند از نظر مالی صنعت خودرو را پشتیبانی کند ما باید از روش‌های گوناگون به تامین منابع مالی اقدام کنیم و امروز با تولید روزانه نزدیک به 1900 خودرو شرکت را اداره می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37038
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه