میهن صنعت :

خودروی هیدروژنی تویوتا بر اساس پلتفرم لکسوس ساخته می شود

میهن صنعت : زمانی که خودروی سوخت سلولی هیدروژنی تویوتا عرضه شود بر اساس جزئیات اصلاح شده لکسوس HS250 ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، زمانی که خودروی سوخت سلولی هیدروژنی تویوتا عرضه شود بر اساس جزئیات اصلاح شده لکسوس HS250 ساخته خواهد شد.

هنوز نامی برای این خودرو مشخص نشده اما تویوتا اظهار داشته قیمت ساخت آن کاهش یافته است. به گفته این خودروساز، هر نمونه اولیه این خودرو 1 میلیون دلار قیمت دارند. بنابراین تویوتا قصد کاهش این هزینه ها را دارد.

اکنون تویوتا قادر خواهد بود این خودروها را با قیمتی بین 50 تا 100 هزار دلار به فروش برساند. این خودروساز اکنون ادعا می کند که از سال 2015 خودروهای سوخت سلولی خود را عرضه خواهد کرد و در سال 2020 قیمت این خودروها برابر با خودروهای هیبریدی شارژی خواهد شد.

برد حرکتی این خودرو حدود 500 کیلومتر در هر سوخت گیری پیش بینی شده است که این خودرو را در هم سطح مدل S تسلا قرار می دهد. خودروهای سوخت سلولی هیدروژنی مانند مدل S و دیگر خودروهای الکتریکی به شارژ مجددد نیاز ندارند اما در حقیقت زیربنای سوخت گیری آن ها موجود نیست. اکنون تنها 10 ایستگاه سوخت گیری برای این خودروها در ایالات متحده وجود دارد.

اما تویوتا تنها خودروسازی نیست که به عرضه این تکنولوژی در بازار فکر می کند. اخیرا هوندا تعداد محدودی از سدان FCX کلاریتی متوسط هیدروژنی خود را عرضه کرده و امیدوار است تا سال 2015 نسل جدید آن ها را مرفی کند. هیوندای نیز در تلاش است تا از سال آینده فروش خودروهای سوخت هیدروژنی خود را آغاز کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26609
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه