میهن صنعت:

خودرو آریو را بیشتر بشناسید + تصاویر

خودرو آریو مدتی است که در کشور با قیمت بین 44 تا 54 میلیون تومان در نوع دستی و اتوماتیک تولید می‌شود و در طراحی ظاهری آن تا حد زیادی از تویوتا آلیون کپی‌برداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آریو در کلاس سدان های جمع و جور طبقه‌بندی می‌شود و از نظر طراحی ظاهری هرچند یک کپی از تویوتا آلیون بوده اما این کپی برداری تاحدودی ماهرانه انجام شده است.

این خودرو در ایران با دو حجم موتور 1.5 ليتری و 1.6 لیتری به گونه ای طراحی شده است که در نوع 1.5 لیتری قدرت 103 اسب بخار با حداقل 141 نیوتون متر گشتاور و در نوع 1.6 لیتری که حجم موتور آن به طور دقیق 1590 سی‌سی است حداکثر قدرت 112 اسب بخار قدرت دارد و حداقل 151 نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند.

لازم به ذکر است فرمان آریو از نوع هیدرولیکی طراحی شده و ترمز عقب و جلو از نوع دیسکی تعبیه شده است.
 

خودرو آریو را بیشتر بشناسید + تصاویر

ابعاد آریو با طول 4565 میلی‌متر، عرض 1766 میلی متر و ارتفاع 1486 میلی متر در نظر گرفته شده و وزن آن بدون سرنشین 1275 کیلوگرم تعیین شده است. 
 

خودرو آریو را بیشتر بشناسید + تصاویر
 

لازم به ذکر است که مصرف سوخت آریو با حجم موتور 1500 سی‌سی در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در حجم موتور 1600 سی‌سی برابر با 7.6 لیتر به ثبت رسیده و باک آریو گنجایش نگهداری 55 لیتر سوخت را داراست.
 

 
خودرو آریو را بیشتر بشناسید + تصاویر

این خودرو دارای تجهیزاتی نظیر چراغ‌های همراه تا منزل، چراغ‌های LED عقب، آینه‌های جانبی برقی، سیستم روشنایی روز، سانروف، پاور ویندوز، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی رادیو با پخش CD،DVD  به همراه ورودیUSB  و شش اسپیکر با قابلیت کنترل از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور دنده عقب، دوربین عقب و سیستم ضد سرقت است.
 

خودرو آریو را بیشتر بشناسید + تصاویر

آریو در رینگ‌های 15 اینچی خود به ترمزهای دیسکی مجهز شده که در چرخ‌های جلویی از نوع تهویه شونده هستند.
 

خودرو آریو را بیشتر بشناسید + تصاویر

همچنین تجهیز ترمزها به سیستم های ABS وEBD  به همراه استفاده از دو کیسه ایمنی هوا برای سرنشینان جلو و دو کیسه هوای جانبی و پرده‌ای موجب شد تا آریو بتواند 5 ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف چین دریافت کند.
 
گفتنی است قیمت این خودرو در بازار داخلی با گیربکس دستی بین 44 تا 46 میلیون تومان و در نوع اتوماتیک بین 52 تا 54 میلیون در حال فروش است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=95023
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه