میهن صنعت :

خودرو ارزان می شود

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچقدر که تولید افزایش پیدا کند قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلی که هم‌اکنون در صنعت خودروسازی ما وجود دارد کاهش تولید است؛ تولید خودروی ما از حدود 1.5 میلیون به حدود 750 هزار رسیده است و این کاهش تولید باعث شده که دلالان مقداری میدان بگیرند و خریداران واقعی دچار مشکل شوند، البته بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار شده که این کاهش تولید جبران شود.

گروسی ادامه داد: بسیاری از مواد اولیه ما در داخل تولید می‌شود بنابراین معنا ندارد که بخواهیم تمام افزایش قیمت را به گردن مواد اولیه بیندازیم؛ دولت باید موادی را که در داخل تولید می‌شود در اختیار خودروسازان قرار دهد و این مواد را برای آنها تامین کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مقرر شده تا سیر صعودی تولید آغاز شود تا شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم؛ وقتی عرضه و تقاضا همدیگر را تنظیم کنند قیمت کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه واردات خودرو خیلی بر قیمت تاثیر نمی‌گذارد، گفت: ما در گذشته حدود 1.5 میلیون خودرو تولید می‌کردیم و فقط در این میان حدود 30 هزار خودرو وارد می‌شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار داشت: البته قرار شده که تعرفه‌ واردات خودرو سالی 5 درصد کاهش یابد ولی موضوع افزایش قیمت خودرو با کاهش تعرفه واردات خودرو حل نمی‌شود.

گروسی گفت: کاهش یافتن قیمت خودرو به نفع تولید‌کننده است؛ آنها هم تمایل ندارند قیمت افزایش پیدا کند ولی می‌گویند که حتی مواد اولیه‌ای که تولید داخل است را هم گران می‌خرند.
به گزارش فارس وی اضافه کرد: قیمت خودرو پایین خواهد آمد و بالاخره باید به بحث صنعت توجه کرد؛ تا تولید افزایش پیدا نکند قیمت کاهش نمی‌یابد و باید به این نکته توجه داشت؛ ما باید تمام توان خود را بر افزایش تولید بگذاریم؛ هرچقدر که تولید افزایش پیدا کند قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12402
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه