«میهن صنعت» گزارش می دهد:

خودرو الکتریکی اسپایس ایکس، تجلی هنر در خودروسازی ایتالیا

وقتی صحبت از خودروهای ایتالیایی می شود، عموم مردم جهان به یاد برندهای فراری، لامبورگینی، مازراتی و آلفا رومئو می افتند اما به تازگی یک شرکت ایتالیایی نوظهور به نام اسپایس ایکس (Spice-X) با عرضه خودروهای مسابقه ای الکتریکی با ساختاری سبک توجه فعالان این حوزه را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وقتی صحبت از خودروهای ایتالیایی می شود، عموم مردم جهان به یاد برندهای فراری، لامبورگینی، مازراتی و آلفا رومئو می افتند اما به تازگی یک شرکت ایتالیایی نوظهور به نام اسپایس ایکس (Spice-X) با عرضه خودروهای مسابقه ای الکتریکی با ساختاری سبک توجه فعالان این حوزه را به خود جلب کرده است.

هدف اصلی این شرکت ایتالیایی طراحی خودروهای مسابقه ای الکتریکی و سبک با قیمتی ارزان است و  مهندسان این شرکت تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا با استفاده از مواد ارزان قیمت، هزینه را کاهش دهند.

به نظر می رسد، این خودروساز چکمه پوش ها موفق عمل کرده و تا حد بسیار زیادی رویاهای خود را به واقعیت نزدیک کرده است.

شرکت اسپایس ایکس از جدیدترین محصول خود با عنوان Spice-X SX1 رونمایی کرد و لازم به ذکر است که طراحی آن توسط یکی از مهندسان مشهور این حوزه به نام فابریزیو پپه انجام شده است.

خودرو الکتریکی Spice-X SX1 بسیار کوچک بوده و طول و عرض آن به ترتیب  3,827 و 1,695 میلی متر است.

این خودرو الکتریکی علاوبر جمع و جور بودن، سبک بوده و تنها 600 کیلوگرم وزن دارد که به عنوان یکی از سبک ترین خودروهای الکتریکی در دنیای امروز شناخته می شود.

اطلاعات زیادی در خصوص جزییات و مشخصات خودرو مسابقه ای Spice-X SX1 منتشر نشده اما به نظرمی رسد این محصول تازه نفس ایتالیایی مجهز به دو موتور الکتریکی برای چرخ های عقب باشد.

هرکدام از این دو موتور الکتریکی قادر به تولید 40 اسب بخار قدرت هستند که در نتیجه بیشینه سرعت  160 و یا 210 کیلومتر در ساعت برای این خودرو فراهم می شود.

امکان سفارش پک باتری 330 و 450 ولتی برای مشتریان فراهم شده که گشتاور آن ها به ترتیب برابر با 160 و 400 نیوتون متر است.

شرکت اسپایس ایکس توضیحاتی در رابطه با ظاهر جذاب و قیمت خودرو مسابقه ای و الکتریکی Spice-X SX1 منتشر نکرده و بنا به اعلام  این شرکت، انتظار می رود با قیمتی ارزان در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=157669
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه