میهن صنعت:

خودرو برقی رنو، هووی جدید خودروها

میهن صنعت: خودروی برقی رنو فلونس ZE با قیمت 138 میلیون تومان برای تردد در منطقه آزاد کیش رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، به نقل از مهر،محمد حیدری مدیرعامل ایرتویا کیش در خصوص محصول جدید رنو در کیش گفت: این خودرو یکی از 4 محصول برقی شرکت رنو است که برای کاهش آلودگی محیط زیست به ایران وارد شده و برای تست و آزمایش در جزیره کیش مورد استفاده قرار می گیرد.

حیدری در ادامه و در خصوص توجیه اقتصادی واردات این محصول چنین گفت: مدت عمر مفید یک خودرو بنزین سوزدر کیش 10 سال است و پس از این دوره باید به عنوان وسیله اسقاطی از جزیره خارج شود، در صورتی که خودرو برقی فلوئنس با طول عمر17 سال می تواند در جزیره مورد استفاده قرار گیرد.مدیرعامل ایرتویا کیش، قیمت تمام شده این محصول را 138 میلیون تومان ذکر کرد و اظهار داشت: در صورت برطرف شدن تحریم ها و کاهش نوسانات ارزی، قیمت فلوئنس برقی درحدود 3 تا 5/3 میلیون تومان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: 5 خودرو فلوئنس برقی از اوایل سال 94 وارد کشور می شود و در صورت استقبال مردم در بازار عرضه خواهد شد.

فلوئنس برقی که قرار است در سرزمین اصلی نیز به فروش رسد، به دلیل مصوبه دولت مبنی بر تعرفه صفر خودروهای برقی و هیبریدی، اختلاف قیمت چندانی با رقم مذکور نخواهد داشت.

ماندگاری شارژ باطری این خودرو، 7 ساعت و پیمایش آن برای هر بار شارژ، 185 کیلومتر است، ضمن اینکه مدت زمان شارژ نیز 10 تا 20 دقیقه برآورد می شود.

هنوز تست‌های لازم بر روی این خودرو به منظور استفاده در ناوگان تاکسیرانی کشور صورت نگرفته اما قرار است که این تست‌ها صورت گرفته و در صورت مناسب بودن، پیشنهاد آن به مراجع تصمیم گیر برای قرار گرفتن در ناوگان تاکسیرانی ارایه شود.

این خودرو به سه روش قابل شارژ است که شامل شارژ خانگی با اتصال به برق به مدت 7 ساعت، شارژ سریع با دستگاه به مدت 20 دقیقه و تعویض باطری با ریل اتوماتیک که کمتر از 10 دقیقه زمان لازم دارد.

شرایط فروش این خودرو در کیش، به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط 6 ماهه با 100هزار کیلومتر یا 3 سال گارانتی در نظر گرفته شده است.


 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=69017
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه